کد خبر: ۱۹۶۴۷
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
دانشمندان ارشد دانشکده علوم دریایی دانشگاه فلوریدا در حال ردگیری توده عظیم جلبک دریایی به پهنای پنج هزار مایل هستند. این جلبک به قدری بزرگ است که از فضا هم قابل مشاهده است.
به گزارش جدید پرس:

این توده عظیم از مواد لزج سبز در حال حاضر در مسیری به سمت یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان یعنی فلوریدا در حرکت است و ممکن است به شکل یک دیوار سه فوتی (حدود یک متر) از این مواد جلبکی وارد فلوریدا شده و موجب مشکلاتی برای قایق‌ها و شناگران در این منطقه شود.

بنا به گفته کارشناسان دانشکده علوم دریایی دانشگاه فلوریدا، حرکت این توده جلبکی خبر خوبی برای آینده این منطقه نیست.

«برایان بارنس» در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی اظهار داشت: این باورنکردنی است؛ آنچه در تصاویر ماهواره‌ای می‌بینیم خبر خوبی برای سواحل پاکیزه نیست.

وی افزود: حتی اگر این تنها در بیرون مناطق ساحلی باشد هم می‌تواند موجب مسدود شدن شیرهای ورودی تاسیساتی مانند نیروگاه‌ها یا کارخانجات تصفیه آب شود. همچنین مشکلاتی برای اسکله‌ها و قایق‌ها ایجاد خواهد شد و واقعا می‌تواند زیرساخت های حیاتی را تهدید کند.

هشدار به مردم آمریکا/ توده‌ای عظیم که از فضا هم دیده می‌شود!

این کارشناس گفت: تا جایی که سوابق تاریخی نشان می‌دهد، «سارگاسم» (sargassum یا خزه‌های شناور بر دریا)‌ بخشی از اکوسیستم‌ بوده اند اما مقیاس این پدیده بسیار بزرگتر است.

این توده جلبکی عظیم تنها چند روز پس از آن نمایان شد که فلوریدا شاهد موجی از خزه‌ها و جلبک‌های سمی قرمز بود. سرخ خیزاب (Red tide) رشد شدید توده‌ای از جلبک‌های سمّی است که بطور طبیعی در خلیج مکزیک روی می‌دهد و به علت وجود موادی مانند نیتروژن سمیّت آن بیشتر می‌شود.

کمیسیون حفظ حیات وحش و ماهیان فلوریدا به مردم هشدار داده است که از شناکردن در آب‌های نزدیک و اطراف سرخ خیزاب خودداری کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها