کد خبر: ۱۹۵۸۷
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
مجلس می‌تواند درباره افزایش حقوق سربازان تصمیم‌گیری کند. گزارشی که از نیروهای مسلح داشتیم این بود که خیلی از سربازان به دلیل مشکلات معیشتی به خدمت سربازی نمی آمدند اما با افزایش حقوقی که برای سربازان انجام شده سربازان برای حضور در خدمت سربازی تمایل پیدا کردند.
به گزارش جدید پرس:

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه تا آخر هفته در مجلس گفت: مجلس ایرادات شورای نگهبان به بودجه را نهایتاً تا چهارشنبه برطرف می‌کند.

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در در گفت‌وگوی ویژۀ خبری در رابطه با بودجه سال آینده اظهار کرد: مجلس در این ایام در سه نوبت کاری بررسی بودجه را انجام داد و الان مراحل شورای نگهبان را طی می‌کند انشالله آخرین هفته نهایی خواهد شد.

وی افزود: مجلس نهایتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه ایرادات شورای نگهبان را برطرف خواهد کرد و انشالله لایحه با رفع ایرادات، به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

 
 

قالیباف در رابطه با قدرت خرید مردم در سال آینده گفت: ما در سال ۱۴۰۱ حدود متوسط ۱۰ درصد را در حقوق ها افزایش دادیم و در انتهای سال نیز ۲۰ درصد به طور متوسط به حقوق سال ۱۴۰۲ اضافه کردیم. سعی کردیم افرادی که ۱۰ میلیون تومان به پایین حقوق می گیرند از مالیات معاف کنیم و این کمک به معیشت مردم است.

وی خاطر نشان کرد: در بودجه سال آتی ۷ درصد کاهش مالیاتی در حوزه تولید داشتیم. در بودجه ۱۴۰۱ مجلس کالابرگ الکترونیکی را تصویب کرد و دولت را مکلف کرده بود در ماجرای حذف ارز ترجیحی کالابرگ توزیع کند. این مسئله به قدرت خرید مردم کمک می کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قبول دارم که به مردم فشار اقتصادی وارد شده است اما می‌شود با سیاست‌های جبرانی و معافیت مالیاتی این مسئله را جبران کنیم.

رییس مجلس گفت: سال گذشته بدون اخذ وجه ۶ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم و این طرح امسال هم ادامه دارد.

قالیباف درباره حقوق سربازان گفت: مجلس می‌تواند درباره افزایش حقوق سربازان تصمیم‌گیری کند. گزارشی که از نیروهای مسلح داشتیم این بود که خیلی از سربازان به دلیل مشکلات معیشتی به خدمت سربازی نمی آمدند اما با افزایش حقوقی که برای سربازان انجام شده سربازان برای حضور در خدمت سربازی تمایل پیدا کردند.

وی ادامه داد: باید در حوزه سربازی بازنگری شود و این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد. امسال یک رقم قابل توجهی در تبصره ۱۸ برای این مسئله قرار دادیم که کسانی که خدمت سربازی شان تمام می‌شود با توجه به حرفه‌ای که دارند مشغول به کار شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با توجه به صحبت‌هایی که با نیروهای مسلح در محضر مقام معظم رهبری داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که برای بهینه سازی خدمت وظیفه سربازی نیاز به بازنگری مجدد در این حوزه است. انشالله با دستوری که مقام معظم رهبری دادند با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح انشالله بتوانیم در شیوه سربازی تجدید نظر داشته باشیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها