کد خبر: ۱۹۵۵۶
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
سخنگوی سازمان هواپیمایی با درخواست از مردم برای گزارش گرانفروشی بلیت هواپیما، گفت: در اسرع وقت به شکایت‌ها رسیدگی شده و وجه اضافه مسترد می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

جعفر یازرلو در نشست خبری با اشاره به نظارت سازمان هواپیمایی بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی به‌خصوص در ایام نوروز،‌اظهار کرد: مردم در صورتیکه بلیت پروازهای داخلی را بالاتر از نرخ‌های مصوب (دیماه 1400) خریداری کردند، گزارش آنرا به سازمان هواپیمایی یا به دادسرای ویژه فرودگاه اطلاع دهند.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی و دستگاه‌های نظارتی بلافاصله به گرانفروشی رسیدگی کرده و علاوه بر جریمه شرکت‌های هواپیمایی یا عرضه کننده بلیت، وجه اضافه به مسافران عودت می‌شود.

وی با یادآوری این‌که مسافران از حقوق کامل خود اطلاع کاملی ندارند، گفت: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی به دلایلی مجبور می‌شوند پروازهای خود را پیش، پیش به شرکت‌های چارتری بفروشند که این موضوع مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که ایرلاین‌ها در خط مقدم هستند و باید از آنها حمایت کنیم، اضافه کرد: باید هوای صنعت حمل‌ونقل هوایی را داشته باشیم، این بخش به دلیل مسائلی از جمله تامین ارز، تامین قطعه، تامین قطعه گران و... با سختی‌های فراوانی مواجه است.

یازرلو همچنین تعداد ناوگان هوایی مسافری کشور را 337 فروند اعلام کرد و با بیان این‌که 162 فروند از این تعداد فعال هستند،‌ تصریح کرد: کل صندلی پروازی کشور 49 هزار و 89 صندلی است که از این تعداد 22 هزار و 898 صندلی فعال است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها