کد خبر: ۱۹۴۷۹
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، جامعه صهیونیستی را به تمرد و نافرمانی مدنی علیه کابینه نتانیاهو دعوت کرد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از الجزیره، «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه طی سخنانی تاکید کرد که اسرائیلی‌ها باید علیه کابینه‌ای که دموکراسی را به نابودی کشانده، دست به تمرد و نافرمانی مدنی بزنند.

این مقام پیشین صهیونیست همچنین تصریح کرد که رئیس سازمان اطلاعات، وزیر جنگ و رئیس پلیس باید جلوی تغییرات مدنظر نتانیاهو در نظام قضائی را بگیرند.

در پی روی کار آمدن تندروترین کابینه رژیم صهیونیستی، اختلافات داخلی این رژیم روز به روز بیشتر می‌شود و این رژیم بیش از پیش به سمت تنش و درگیری داخلی پیش می‌رود.

این اظهارات در حالی مطرح شد که شب گذشته بیش از ۳۰۰ هزار اسرائیلی در مناطق مختلف اراضی اشغالی با حضور در خیابان‌ها خشم خود نسبت به اصلاحات قضائی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرای آن است را نشان دادند.

در حالی اعتراضات علیه سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی در حال حاضر وارد دهمین هفته خود می‌شود که تحلیلگران معتقدند شدت این اعتراضات بیشتر شده است.

در جریان تظاهرات شب گذشته در اراضی اشغالی تعدادی از معترضین توسط نیروهای صهیونیست بازداشت شدند.

هفته گذشته نیز منابع عبری زبان اعلام کرده بودند که صدها هزار نفر در نهمین هفته اعتراضات علیه نتانیاهو، مجدداً علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراط گرای وی به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات زدند. رسانه‌ها گزارش داده بودند که با حضور گسترده ۲۵۰ هزار نفری معترضان، رکورد اعتراضات گذشته جابجا شد و بزرگترین تظاهرات علیه نتانیاهو طی سال‌های اخیر ثبت شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها