کد خبر: ۱۹۴۵۵
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
باور کردنی نیست اما هستند کسانی که فکر می‌کنند زمین تخت است و شبیه دیسکی است که توسط دیواری یخی احاطه شده!
به گزارش جدید پرس:

 از میان تمام تئوری‌های توطئه‌ که فضای اینترنت را پر کرده است، احتمالاً تئوری توطئه زمین تخت از همه مشهورتر است، با وجود اینکه یونانیان باستان شکل سیاره (و حتی محیط آن) را در قرن سوم قبل از میلاد کشف کرده بودند.

در دهه ۱۹۵۰ جامعه‌ای حاشیه‌ای تشکیل شد که اصرار بر تخت بودن زمین داشتند، که منجر به شکل گرفتن طرفداران نظریه نوین زمین تخت شدند. این باورمندان ادعا می‌کنند که زمین همانند یک دیسک صاف است و شواهدی مبنی بر گرد بودن آن - مثلاً تصاویری که از فضا گرفته شده‌ - فریبکاری از سمت دولت‌های مختلف می‌باشد. نظرات در مورد نحوه عملکرد زمین تخت متفاوت است و معتقدان این نظریه، نسخه‌هایی از فیزیک و تفاسیر خلاقانه منظومه شمسی را سرهم می‌کنند تا تئوری‌های خود را اثبات کنند.

کسی به درستی تعداد پیروان معتقدین به زمین تخت را نمی‌داند. به نقل از مجله اسمیتسونیان ، «انجمن زمین تخت»، در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد، در یک بازه زمانی تعداد اعضاء آن به ۳۵۰۰ نفر می‌رسید، اما امروزه این انجمن کمی بیش از ۵۰۰ نفر عضو در فهرست خود دارد. به نقل از یک مقاله در CNN در سال ۲۰۱۹، برخی از معتقدان به این نظریه نمی‌خواهند کاری با انجمن زمین تخت داشته باشند.

برخی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی زمین تخت در دالاس در همان سال، به خبرگزاری CNN گفتند که سازمان زمین تخت، از طرف دولت حمایت می‌شود، تا با این کار معتقدان زمین تخت را بد جلوه دهند.

انجمن زمین تخت به این موضوع واکنش نشان داد و به CNN گفت: "ما یک نهاد تحت کنترل دولت نیستیم. ما سازمانی از نظریه پردازان زمین تخت هستیم که مدت ها قبل از ورود اکثر تازه واردان FEIC در این عرصه بوده ایم. "

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها