کد خبر: ۱۹۴۰۷
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
ساعت7 عصر پنجشنبه 18 اسفند مأموران کلانتری 150 تهرانسر در تماس با بازپرس محمد مهدی براعه از قتل مرد 42 ساله‌ای خبر دادند.
به گزارش جدید پرس:

با اعلام این خبر بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند که خانه‌ای دوطبقه و قدیمی بود. جسد در سرویس بهداشتی زیرزمین خانه قدیمی افتاده بود و زنجیر کیف زنانه و طنابی دور گردن او پیچیده شده و دستمالی هم داخل دهان مقتول قرار داشت.
از زمان مرگ چند ساعتی می‌گذشت و یکی از همسایه‌ها که جسد را پیدا کرده بود، گفت: 4 روز قبل، مقتول به نام کیومرث زیرزمین را اجاره کرد. ساعت 6 صبح امروز، مردی با موهای بور هراسان به سراغ‌مان آمد و از ما جای شیر فلکه آب خانه را پرسید. او مدعی بود که دوست کیومرث است و زیرزمین نم داده و می‌خواهد شیر فلکه آب را ببندد. ما هم که از ماجرا بی‌خبر بودیم، آدرس شیر فلکه را گفتیم.

درگیری قبل از قتل
او ادامه داد: ساعاتی بعد برای پیگیری وضعیت زیرزمین به سراغ کیومرث رفتیم. هر چه او را صدا زدیم جواب نداد؛ در زیرزمین هم باز بود. وارد زیرزمین شدیم و با جسد او داخل سرویس بهداشتی مواجه شدیم.
در بررسی‌های میدانی با توجه به شکستگی شیر آب، این طور به نظر می‌رسید که قاتل و مقتول با هم درگیر شده و در این درگیری شیر آب شکسته است. قاتل نیز برای جلوگیری از جاری شدن آب، شیر فلکه را می‌بندد.در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت نیز تصویر مردی با موهای بور بدست آمد که وارد خانه مقتول شده و ساعاتی بعد سراسیمه از آنجا خارج شده است.

در ادامه بررسی‌ها، تیم جنایی به سراغ خانواده مقتول رفت و تصویر مرد مو بور به برادر مقتول نشان داده و متهم شناسایی شد. برادر مقتول گفت: برادرم اعتیاد به مواد مخدر داشت و به همین دلیل جدا از ما زندگی می‌کرد. مرد موبور به نام شایان، دوست برادرم بود. کیومرث مقداری دلار داشت که به شایان داد تا برایش موتورسیکلت بخرد.

ردپای مرد مرموز
در ادامه کارآگاهان به سراغ مغازه موتور فروشی رفتند. بازبینی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که کیومرث و شایان وارد موتور فروشی شده‌اند اما هنگام خرید باهم به اختلاف برخورد کرده و آنجا را ترک کرده‌اند.
در ادامه زمانی که تیم جنایی به بررسی خانه مقتول پرداختند، داخل سطل زباله مقداری باند و وسایل پانسمان پیدا کردند. وسایلی که نشان می‌داد عامل جنایت زخمی شده و برای درمان خود از باند و چسب استفاده کرده است. همچنین فاکتور خریدی بدست آمد که متعلق به مغازه جگرکی در همان حوالی بود

زمانی که کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت راهی مغازه جگرکی شدند بررسی دوربین‌های مغازه هم نشان می‌داد که مقتول به همراه شایان وارد مغازه شده و بعد از خوردن غذا آنجا را ترک کرده‌اند. در حال حاضر بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، دستور بازداشت مرد موبور را به عنوان عامل این جنایت صادر کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها