کد خبر: ۱۹۳۶۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
وزارت خارجه آذربایجان از احضار سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از خبرگزاری ای‌پی‌ای جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با خبر دادن از احضار سیدعباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ادعا کرد: در ۱۱مارس ۲۰۲۳، یک هواپیمای نظامی جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۰۹:۴۴ تا ۱۰:۲۶ پروازی بی‌وقفه در مرز آذربایجان-ایران انجام داده و از منطقه زنگیلان به بیله‌سوار مسیری رفت و برگشت را طی کرد.
در این بیانیه آمده است: این هواپیما بین دو کشور و در فاصله ۳ الی۵ کیلومتری مرز و گاهی روی مرز انجام داد.
وزارت امور خارجه آذربایجان مدعی شد: نزدیک شدن یک هواپیمای نظامی به مرز دو کشور به این شکل و به پرواز درآمدن بر فراز خطوط مرزی امنیت هوانوردی غیرنظامی را تهدید کرده و موجب بدتر شدن روابط دوجانبه می‌شود.
در این بیانیه آمده است: به پرواز درآمدن هواپیمای نظامی به مدت بیش از یک‌ونیم ساعت در نزدیکی مناطق آزادشده آذربایجان رفتاری تحریک‌آمیز و غیردوستانه در قبال آذربایجان است. ما مایلیم یادآوری کنیم که طرف ایرانی در سال گذشته رزمایش نظامی گسترده‌ای در امتداد رود ارس و در نزدیکی مرزهای آذربایجان انجام داد. ما قویا ایران را به خاطر چنین اقدام تحریک‌آمیزی محکوم می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم توضیح درخوری ارائه کرده و از این گونه اقدامات تقابلی در آینده خودداری کند.
وزارت امور خارجه آذربایجان در این بیانیه اعلام کرد که سفیر ایران را احضار کرده و مراتب اعتراض در این باره به او اعلام شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها