کد خبر: ۱۹۲۸۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعتراف کرد که این بلوک برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، دیگر گزینه‌های زیادی ندارد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه گزینه‌های اروپا برای تحریم روسیه محدود شده، گفت که قاره سبز باید برای حمایت از اوکراین به‌دنبال راه‌های دیگری باشد.

بورل پس از جلسه با وزرای دفاع اتحادیه اروپا گفت: از لحاظ تحریمی، گزینه‌های زیادی باقی نمانده اما همچنان می‌توانیم حمایت مالی و نظامی از اوکراین را افزایش دهیم.

وی مدعی شد که باتوجه به گذشت یک سال از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اینکه اتحادیه اروپا گزینه‌های قابل توجه دیگری در اختیار داشته باشد، «عجیب» است.

اتحادیه اروپا از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، ۱۰ بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده و بورل معتقد است که اروپا «به آخرین پله نردبان تحریم» رسیده و در عوض باید روی حمایت از اوکراین تمرکز کند.

وی تاکید کرد: اوکراین تنها برای آنکه ادوات را فعال نگه دارد، به پول زیادی نیاز دارد. کشوری که در جنگ است، نیازهای مالی زیادی داشته و این مستلزم تلاش مضاعف از جانب ماست، بنابراین تحریم و حمایت مالی، همه چیز نیست و حمایت از کی‌یف با تامین سلاح و مهمات، وظیفه اروپا است.

اظهارات بورل پس از آن مطرح شد که وزرای دفاع اتحادیه اروپا روز چهارشنبه برای تسریع تامین مهمات ۱۵۵ میلیمتری برای اوکراین به توافق رسیدند.

مسکو بارها به غرب درباره تامین تسلیحاتی اوکراین هشدار داده و تاکید کرده که این اقدام تنها به طولانی شدن جنگ منجر شده و تغییری در نتیجه نهایی آن ایجاد نخواهد کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها