کد خبر: ۱۹۲۷۹
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
گاردین: این توافق می تواند پیامدهایی برای تلاش‌های تحت رهبری ایالات متحده برای منزوی کردن اقتصادی ایران از طریق تحریم ها داشته باشد. اگر واقعاً روابط عربستان با تهران گرم شود، یکی از پیامدهای آن احتمالاً سرمایه گذاری عربستان در داخل ایران خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

یکی دیگر از پیامدهای بالقوه برقراری مجدد روابط دیپلماتیک این است که سعودی ممکن است کانال ماهواره ای ایران اینترنشنال مستقر در لندن خود را که با حمایت از معترضان در داخل ایران محبوبیت پیدا کرده است، مهار کند.

در یمن ، سعودی ها از دولت مخالف حوثی که تحت حمایت ایران در شمال یمن حکومت می کند، حمایت کرده، اما به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ با انجام گفتگو در عمان با حوثی هاست. سعودی امیدوار است که ایران حملات پهپادی و موشکی حوثی ها به پادشاهی را متوقف کند و ایران به مذاکرات عربستان با حوثی ها کمک کند. اما مقامات تاکید کردند که انتظارات حداقل در ابتدا پایین خواهد ماند.

این توافق لزوماً به معنای تغییر رویکرد سعودی در قبال مناقشه فلسطین نیست. سعودی از پیوستن به توافقنامه ابراهیم که روابط بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی را عادی می کند، خودداری کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها