کد خبر: ۱۹۲۴۷
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
آیت‌الله خاتمی درباره مسمومیت پیاپی دانش‌آموزان گفت: حادثه‌ای که این روزها فراگیر عمومی شده است روزهای اول فقط قم بود الان بسیاری از شهرها را فرا گرفته است و مسمومیت‌های پیاپی دانش‌آموزان و عمدتا دانش‌آموزان دختر است.
به گزارش جدید پرس:

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران در مصلای امام خمینی (ره) گفت: از سفارش‌هایی که در عصر غیبت تکلیف ماست، حفظ دین و ایستادن پای دین است که هم باید خودمان پایبند باشیم و هم به دیگران سفارش کنیم.

وی افزود: دینداری در عصر غیبت بسیار سخت است و از پیامبر اکرم (ص) روایت است که فرمودند «یاران امام زمان دینشان را به سختی نگه می‌دارند؛ چنانچه بخواهند در شب درختی که خارهای تیز دارد را بکنند یا آنکه کسی بخواهد آتش را روی دستش نگه دارد که دستی برای او باقی نمی‌ماند».

خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: از صفاتی که مکرر در قرآن مجید برای ذات مقدس پروردگار بیان شده، قدرت بی‌پایان خداوند است و آیات فراوانی در این زمینه است که تأکید دارد قدرتمندان باطل را در هم شکستیم. قدرتمندان باطل نصیحت و موعظه می‌شوند اما وقتی فریادها به جایی نرسید، خداوند می فرماید نابودشان کردیم و این سخن ۵۰ مرتبه در قرآن آمده است؛ گاه با واژه تدمیر (از بین بردن و زیر و رو کردن) و گاه با عبارت تدبیر.

آیت‌الله خاتمی افزود: در آیاتی از قرآن هم سخن این است که توطئه آنها را خنثی کردیم که ۲۰ مرتبه به آن اشاره شده که بدون اینکه بفهمند، توطئه‌شان را خنثی کردیم؛ آنها توطئه می‌کنند، من هم به حساب آنها می‌رسم که یکی از آنها توطئه علیه ابراهیم نبی بود که خداوند آن را ناکام گذاشت. این قدرت بی‌پایان خداوند است.

وی ادامه داد: ولادت ابراهیم (س) و موسی (س) هم در اوج خفا صورت گرفت؛ فرعون ۷۰ هزار طفل بی‌گناه را سر برید چون به او گفتند پسری متولد می‌شود که حکومت تو را براندازی می‌کند اما خداوند با قدرت لایزال خود موسی را به دست قابله‌ای که از فرعونیان بود متولد کرد، سازنده صندوق محافظ موسی هم نجاری فرعونی بود و گیرندگان صندوق از امواج هم آل فرعون بودند و بازکننده صندوق که قرآن تعبیر تابوت می‌کند، خود فرعون یا همسرش بود. موسی (س) تا ۲۰ سالگی در کاخ فرعون بزرگ شد و او را سرنگون کرد. خداوند چیزی را که اراده کند، قطعاً تحقق می‌یابد.

امام جمعه تهران با بیان اینکه خلفای عباسی هم بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند که به زودی در خاندان اهل بیت فرزندی متولد خواهد شد که اساس حکومت‌های ظالمانه را از ریشه ویران خواهد ساخت و مولودی ستم برانداز است، اظهار داشت: از زمان امام جواد (ع) زیرنظر گرفتن خاندان اهل بیت شروع شد و امام هادی (ع) را از مدینه به سامرا تبعید کردند تا حضرت مهدی (عج) متولد نشود. عوامل جور وقت و بی‌وقت به خانه امام عسگری حمله می‌کردند و قابله‌های فراوانی بر خانه امام گماشتند تا این موعود که متولد شد را از بین ببرند.

ایت‌الله خاتمی افزود: آنها از قدرت الهی غافل بودند و صاحب‌الزمان به اراده الهی به دنیا آمد و ۱۱۸۹ سال دوستداران و منتظران حضرت تولد ایشان را جشن گرفتند و آن موعود، ان‌شاءالله با ظهور خود جهان را روشن خواهد کرد.

وی با تجلیل از مردم در برگزاری شکوهمند جشن نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جمکران اجتماع کردند اما اعتقاد به منجی موعود، تنها شیعی نیست؛ گرچه شیعیان بیشتر از همه به این موضوع توجه و اهتمام دارند اما این یک اعتقاد بین‌المللی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه پیروان همه ادیان توحیدی و الهیون عالم به منجی موعود و مهدویت اعتقاد دارند و باور داریم که این باور ما باور حق است که روزی ظالمان و ستمگران می‌روند و تنها مهدی فاطمه (س) بر جهان حاکم خواهد شد، تصریح کرد: روزی فراخواهد رسید که از آمریکا خبری نخواهد بود و بی‌تردید اسرائیل غاصب هم روی زمین نخواهد بود؛ چه ما آن روز باشیم یا نباشیم و این یک باور قرآنی است.

امام جمعه تهران در خطبه دوم نماز اظهار داشت: در روایتی از امام سجاد (ع) از شما تعریف کرده و شما خوبان را ستوده است. غیبت امام عصر آنها که قائل به امامت ایشان هستند و منتظر ظهور حضرت هستند از مومنان همه زمان‌ها برتر هستند. عصر غیبت از نگاه امام سجاد عصر دعوت به دین ، ایستادن پای دین و دفاع از دین است.

آیت‌الله خاتمی درباره مسمومیت پیاپی دانش‌آموزان گفت: حادثه‌ای که این روزها فراگیر عمومی شده است روزهای اول فقط قم بود الان بسیاری از شهرها را فرا گرفته است و مسمومیت‌های پیاپی دانش‌آموزان و عمدتا دانش‌آموزان دختر است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: سران اغتشاش برای آسیب رساندن به نظام سه برنامه داشتند اولین برنامه آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و به نوجوان‌ها و جوانان بازی‌خورده گفته بودند یک هفته در خیابان‌ها باشید نظام می‌رود. که البته زبان حال شما مردم این بود که شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه به فضل خداوند این انقلاب ریشه در دل‌ها دارد با چهار حرکت نابخردانه آقایان نظام آسیب ببین نیست.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: دومین برنامه که سران اغتشاش داشتند جنگ مسلحانه بود آذرماه اعلام جنگ مسلحانه کردند و فراخوان هم دادند ولی هیچ‌کس نشنید و از همان ابتدا برنامه این شیاطین ناکام ماند.

وی بیان کرد: سومین برنامه‌ای داشتند ایذاء دائم یعنی اذیت کردن مدام ملت بزرگ ایران بود و این مسمومیت‌های پیاپی را من از مصادیق این ایذاء و اذیت می‌بینم. آن مقداری که واقعا هست. البته مقداری هم تلقین و استرس است که بحث آن جدا است. در اینکه این واقعیت تلخ به وقوع پیوسته هیچ تردیدی نیست.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: دشمنان از این مسمومیت‌های‌های پیاپی سه هدف دارند اول اینکه امنیت را از بین ببرند زیرا احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است. اینکه پدر و مادر بچه‌هایشان را به مدرسه فرستاده‌اند دلشوره پیدا کنند که این بچه‌ها کی برمی‌گردند این هدف آنهاست که این دلشوره، دلشوره فراگیر باشد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد:هدف دوم توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران است. بعضی جاها گفته‌اند اگر قرار است مسموم شویم به مدرسه نمی‌رویم. این همان چیزی است که آنها می‌خواهند. هدف سوم اتهام به نظام و متدینین است که از تهمت‌های صددرصد گناه است. اگر رسانه‌ها و مطبوعات در روزهای آخر سال در پی یک دروغ بزرگ هستند همین است که پای نظام و متدینین بنویسند. این دروغ، دروغی است که نگرفته و نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمودند کسانی که دست به کارها می‌زنند چه عامل و چه مسبب هستند باید حکم اشد مجازات برای آنها داده شود و این حکم باید اجرا شود. رهبری فرمودند در ارتباط با این افراد عفوی هم در کار نخواهد بود. آنچه مقام معظم رهبری فرمودند مبنای فقهی دارد و مبنای فقهی این است که آنهایی که این کارها را انجام می‌دهند افساد فی‌الارض می‌کنند و مفسد فی‌الارض حکمش اعدام است.

یاد و خاطره خدمتگزار مختلص مرحوم حسن غفوری‌فرد را گرامی‌ می‌داریم امروز توسط مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز خوانده شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها