کد خبر: ۱۹۱۶۱
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
خانواده محیط‌بان کرمانشاهی در مراسمی با حضور مسئولین استان کرمانشاه از خون عزیز خود گذشتند و بدین ترتیب قاتل محیط‌بان کرمانشاهی بخشیده شد.
به گزارش جدید پرس:

خانواده محیط‌بان کرمانشاهی در مراسمی با حضور مسئولین استان کرمانشاه از خون عزیز خود گذشتند و بدین ترتیب قاتل محیط‌بان کرمانشاهی بخشیده شد.

به گزارش مهر، شامگاه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ حدود ساعت ۲۱:۳۰ در منطقه حفاظت شده بیستون کرمانشاه حادثه‌ای رخ داد. به این ترتیب که با وصول خبری به مسئول منطقه مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در منطقه، محیط‌بان «برومند نجفی» به همراه سه محیط‌بان و مدیر حراست اداره کل، برای بررسی شرایط به منطقه مراجعه می‌کند که با یک دستگاه خودروی پراید حامل ۶ مظنون به شکار غیرمجاز در حال خروج از منطقه مواجه می‌شوند و بعد از عدم تمکین راننده خودرو به فرمان ایست مأموران و تلاش برای زیر گرفتن یکی از آن‌ها، درگیری رخ داده و تیر اسلحه برومند نجفی سهواً به جای لاستیک، به یکی از سرنشینان (فلاحی) برخورد می‌کند که در اثر خونریزی زیاد، منجر به فوت وی می‌شود.

بعد از آن، نجفی دستگیر و حکم قصاص وی صادر می‌شود البته با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست اجرای حکم متوقف شده بود؛ اولین دادگاه اعاده دادرسی وی شنبه ٢٢ مرداد ۱۴۰۱ برگزار شده بود که بعد از پایان دادگاه و حین بازگشت به زندان توسط پدر فلاحی با شلیک گلوله کشته شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه طی مراسمی ضمن تقدیر از خانواده مقتول و بزرگان و ریش سفیدان طوایف و عشایر اظهار کرد: باید کاری کرد که اصلاً قتلی و درگیری پیش نیاید تا به فکر سازش افتاد. نیل به این مقصود زمانی حاصل می‌شود که به جای مدیریت پرونده‌ها، اختلافات را مدیریت کرد و این مهم همراهی و همکاری بیش از پیش بزرگان را می‌خواهد.

«پرویز توسلی‌زاده» با بیان اینکه در قرآن کریم بعد از قصاص بلافاصله به گذشت توصیه شده است یادآور شد: گذشت مبنای وحیانی، روایی و عقلانی دارد کما اینکه در قرآن به گذشت توصیه شده است و پیامبر (ص) به گذشت به طریق نیکو تاکید می‌کنند و امام علی (ع) در تشریح طریق نیکو می‌فرمایند گذشت نیکو یعنی گذشت بدون سرزنش. بنابراین وقتی برای رضای خود از حق خود می‌گذریم نباید سرزنش کنیم و باید طریق نیکو را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به جنبه عقلانی گذشت خاطر نشان ساخت: قتل، قصاص، درگیری و کینه توزی جز اینکه هزینه‌های فراوانی بر جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند، رافع مشکلات نخواهد بود اما گذشت کینه‌ها را از بین می‌برد و به دوستی و مودت کمک می‌کند.

عالی‌ترین مقام قضائی در استان کرمانشاه یادآور شد: اثراتی که یک گذشت در زندگی مردم بر جای می‌گذارد هیچ گاه اجرای حکم بر جای نخواهد گذاشت. مصالحه و گذشت فصل خصومت است و کینه‌ها را از بین می‌برد اما اجرای حکم ممکن است تبعات دیگری را در پی داشته باشد.

توسلی‌زاده یک بار دیگر با تشکر از خانواده مقتول و همه افرادی که در خاتمه دادن به این خصومت اثر گذار بودند تاکید کرد بیایید با هم عهد ببندیم و اجازه تکرار اینگونه حوادث تلخ را در ندهیم و بر دوستی و برادری میان خود بیافزاییم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها