کد خبر: ۱۹۰۴۱
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
محمود فرشچیان ـ هنرمند نقاش و نگارگر ایرانی ـ‌ که برای مناسبت‌های مذهبی آثار مرتبط بسیاری دارد، اثری با نام «او می‌آید» را نیز با موضوع نیمه‌شعبان خلق کرده است.
به گزارش جدید پرس:

پیوند فرشچیان و آثاری با مضامین دینی از آوازه‌ای بلند برخوردار است. او در صفحه شخصی خود نیز گاهی آثارش مرتبط با مناسبت‌های شیعی را بازنشر کرده است. 

حدود شش سال قبل صفحه اینستاگرامی این هنرمند، اثری را درباره جشن‌ بزرگ شیعیان، نیمه شعبان بازنشر کرده بود. از این اثر با نام‌هایی از جمله «تولد امید» و « او می‌آید» یاد شده است. 

اثر «او می‌آید» فرشچیان را ببینیم

فرشچیان در توضیحات مرتبط با این تصویر نوشته بود:

«یا مهدی ادرکنی

مولودت مبارک باشد ای پادشه خوبان»

این هنرمند نقاش در تصویرسازی اثرش با به‌کارگیری عناصری از جمله رنگ، کنتراست نور و … فضایی معنوی را تصویرسازی کرده است که اشاره‌ای نمادین به موضوع ظهور امام دوازدهم شیعیان دارد. 

تابلوی شهری این اثر نیز سال گذشته از سوی شهرداری مشهد رونمایی شده بود. 

استاد محمود فرشچیان که حالا حدودا ۹۳ ساله است، هنرمندنقاشی است که از سال‌ها قبل بابت آثاری با مضامین شیعی به شهرت رسیده است. آثاری از او در شهرهایی از جمله پاریس، نیویورک و شیکاگو به نمایش گذاشته شده است. 

تابلوهای «عصر عاشورا»، «شمس و مولانا»، «ضامن آهو»، «یتیم‌نوازی امام علی (ع)» و «پنجمین روز آفرینش» از جمله شناخته شده‌ترین آثار این هنرمند ایرانی است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها