کد خبر: ۱۹۰۳۹
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
رئیس جمهور بلاروس معتقد است که اوکراین با "خرابکاری" در رابطه با هواپیمای رادار آ-۵۰ در فرودگاه ماچولیشچی، بلاروس را به چالش کشیده و به همین خاطر رئیس جمهور اوکراین را یک "شپش" خطاب کرد.
به گزارش جدید پرس:

 به نقل از پایگاه خبری «یوکراینسکا پراودا»، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: تنها یک نتیجه وجود دارد. قبلا فکر می‌کردم اوکراین به صلح نیاز دارد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در بین مردم کشورش ریشه دوانده است. زلنسکی تنها یک شپش است. یک شپش. چنین عملیات‌هایی بدون تایید رهبر کشور و فرمانده کل قوا انجام نمی‌شوند. من این را به عنوان رئیس جمهور به شما می‌گویم.

وی افزود: زلنسکی یک شپش است چرا که اطراف بلاروس می‌چرخد، برای ما آدم می‌فرستد و مگوید «بیایید یک پیمان عدم تعرض امضا کنیم، بیایید توافق کنیم، ما هیچ مشکلی با شما نداریم».

لوکاشنکو تصریح کرد: من به او گفتم «ما حمله نمی‌کنیم. بیایید یک پیمان تحت نظارت سازمان ملل امضا کنیم دال بر اینکه شما به ما حمله نمی‌کنید». شما شاهد بودید که من تمام این اظهارات را بیان کردم. و در این زمان، چالش آغاز شد.

وی افزود: اگر آنها انتظار دارند و می‌خواهند ما را طبق دستور آمریکایی‌ها به جنگ بکشانند، اگر فکر می‌کنید که با راه‌ انداختن این چالش می‌توانید ما را فردا به جنگ بکشانید درست همان طور که امروز کل اروپا درگیر جنگ است، سخت در اشتباهید.

لوکاشنکو گفت: اوکراین "تروریست" آموزش داده و بلاروس‌ها عملیات فوق‌العاده‌ای انجام دادند و ظرف چهار، پنج روز توانستند تمامی همدستان وی را در بلاروس شناسایی و آنها را بازداشت کنند.

وی افزود: می‌خواهم بار دیگر به ویژه به اراذل و اوباش محلی و آنهایی که فرار کردند تاکید کنم که آنها شناسایی شده‌اند و بالاخره آنها را پیدا خواهیم کرد. به فراری‌ها باید بگویم که آماده باشید، ما شما را دستگیر خواهیم کرد.  

۲۶ فوریه سال جاری میلادی انفجارهایی در فرودگاه ماچولیشچی در بلاروس رخ دادند. بعدها اطلاعاتی بدست آمد دال بر اینکه یک هواپیمای نظامی آ-۵۰ روسی در این رویداد آسیب دیده است.

الکساندر آزاروف، رئیس اتحادیه نیروهای امنیتی بلاروس گزارش داد، چریک‌های بلاروس در خرابکاری در این فرودگاه دست داشتند. به گفته وی، عاملان این خرابکاری از بلارس خارج شده و در جای امنی پناه گرفته‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها