کد خبر: ۱۸۹۳۰
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سیستم امنیتی‌ که در صورت بروز مشکل در کمترین زمان ممکن، رسیدگی، پیگیری و دستگیر می کند چطور ممکن است این قضیه را نبیند؟و با عاملین این مسئله برخورد نکند؟ این موضوع به قدری گسترش پیدا کرده است که باید با جدیت بیشتری پیگیری ها انجام شود. عدم برخورد سیستم امنیتی کشور با عوامل مسمومیت ها جای سوال دارد و غیر قابل قبول است.
به گزارش جدید پرس:

از اوایل آذرماه سال جاری تا امروز، دانش‌آموزان ۵۷ مدرسه در ۹ استان دچار مسمومیت شدند بر اساس گزارش‌ها برخی مدارس استان‌های قم، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، سمنان، مازندران، کرمانشاه، ارومیه و تبریز درگیر این حادثه شده‌اند و هنوز عاملان و دلایل پشت پرده این اتفاقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.
مسعود پزشکیان؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع مسمومیت دانش آموزان پرداخت و گفت: تیمی متشکل از اعضای کمیسیون اجتماعی، بهداشت و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تشکیل و در حال بررسی موضوع و تشکیل جلسه با ارگان‌های مربوطه هستند و باید منتظر ماند و دید که نتیجه این جلسات و بررسی ها چه خواهد شد.
مسعود پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد با عوامل ممسمومیت ها گفت: سیستم امنیتی‌ که در صورت بروز مشکل در کمترین زمان ممکن، رسیدگی، پیگیری و دستگیر می کند،  چطور ممکن است این قضیه را نبیند؟ و با عاملین این مسئله برخورد نکند؟ این موضوع به قدری گسترش پیدا کرده است که باید با جدیت بیشتری پیگیری ها انجام شود. عدم برخورد سیستم امنیتی کشور با عوامل مسمومیت ها جای سوال دارد و غیر قابل قبول است.
بعد از این اتفاقات و با گذشت حدود ۳ ماه از شروع مسمومیت‌های سریالی احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری درباره مسمومیت دانش آموزان، عنوان کرد: «تاکنون کسی درباره مسمومیت‌ها دستگیر نشده است و هیچ گزارشی هم از ماده سمی خاصی در این رابطه نداشته‌ایم و بخش اعظمی از این موضوع ناشی از ایجاد جو روانی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها بوده است».

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها