کد خبر: ۱۸۸۰۶
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
در حاشیه کمک ناچیز هواداران به باشگاه استقلال
با وجود هشدارها و انتقادهای فراوان، سرانجام باشگاه استقلال برای تامین بخشی از بدهی‌های کمرشکن خود اقدام به انتشار شماره حساب کرد تا هواداران کمک‌های نقدی خود را به حساب آبی‌ها بریزند. از روز اولی که علی فتح‌الله‌زاده زمزمه اعلام شماره حساب بانکی را مطرح کرد، بسیاری بر او خرده گرفتند؛ چرا که چنین رفتاری نه‌تنها غیرحرفه‌ای و آماتور است، بلکه تجارب مشابه سال‌های گذشته نشان می‌داد نمی‌توان به موفقیت آن امید بست. با این حال مدیران استقلال پای ایده بکر و طلایی(!) خود ایستادند تا حالا و با اعلام نخستین نتایج این حرکت، موجی از شگفتی به وجود بیاید. بر همین اساس رسانه‌های ورزشی ادعا کرده‌اند مجموع کمک‌های دریافتی از هواداران طی روزهای گذشته تنها چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است!
به گزارش جدید پرس:

به کجا می‌رسد؟

همه می‌دانند که مشکل عمده استقلال در شرایط فعلی، تسویه‌حساب با آندرا استراماچونی است؛ اتفاقی که اگر تا اوایل فروردین رخ ندهد، می‌تواند منجر به حذف دوباره آبی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا شود. به‌طور کلی در مورد میزان طلب استراماچونی از استقلال روایت‌های متفاوتی وجود دارد؛ به‌طوری که با توجه به نوسانات ارزی گفته می‌شود باشگاه باید چیزی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به این مربی بپردازد. حالا شما قضاوت کنید ۳۰۰ میلیون تومان یا حتی ۱۰ برابر این رقم، قرار است به کجا برسد و چه دردی از تیم دوا کند؟ یکی از مخاطبان در واکنش به اعلام این مبلغ دیدگاه بامزه‌ای درج کرده بود با این مضمون که عدد جمع‌شده شاید تنها پول کت و شلوار استراماچونی باشد! صد البته هرگز قصدمان تخطئه یا ملامت هواداران استقلال نیست؛ چرا که همان‌طور که گفتیم رفتار باشگاه در این مورد کاملا آماتور بوده و اصلا دلیلی ندارد هواداران مفت و مسلم به حساب تیم محبوب‌شان پول بریزند، مخصوصا در شرایط اقتصادی فعلی که بیشتر مردم گرفتار هستند. مسلما باشگاه از ابتدا باید به این فکر می‌بود که چنین طرحی فایده ندارد و تنها بخشی از اعتبار برند بزرگ استقلال را به حراج می‌گذارد.

غیرمستقیم، باز هم از جیب مردم

همزمان اما به نظر می‌رسد مدیران باشگاه استقلال با ناامید شدن از کمک مالی هواداران، دست نیاز به سوی دولت دراز کرده‌اند! طی روزهای گذشته اخبار زیادی در مورد تلاش علی فتح‌الله‌زاده برای ملاقات با مخبر، معاون اول رئیس دولت منتشر شده بود و همزمان رسانه‌های دولتی گزارش داده‌اند قوه مجریه برای پرداخت طلب استراماچونی اعلام آمادگی کرده است. عمده استدلال استقلال هم برای دریافت چنین کمکی، آن است که دولت پیش‌تر در ماجرای پرداخت طلب گابریل کالدرون به باشگاه پرسپولیس کمک کرده بود و حالا هم نباید لطف مشابه را از دیگر قطب سنتی پایتخت دریغ کند. همه اینها در حالی است که اگر قبلا هم کمکی به پرسپولیس شده، از بیخ اشتباه بوده است. دولت از خودش پولی ندارد که بدهد؛ این پول‌ها از جیب مردم می‌رود و روشن نیست چرا ملت باید هزینه تصمیمات اشتباه مدیران سرخابی را بپردازند؟ کالدرون با سهل‌انگاری و چه بسا کارشکنی محمدحسن انصاری‌فرد از پرسپولیس رفت، استراماچونی هم از بدحسابی مدیران وقت استقلال از جمله امیرحسین فتحی استفاده و قراردادش را به‌طور یک‌طرفه فسخ کرد. دولت اشتباه می‌کند، مدیر نامناسب به کار می‌گیرد و مدیر مورد نظر هزینه نالازم به باشگاه‌ها تحمیل می‌کند؛ خب چرا تاوان این خطاها را مردم باید بدهند؟ اصلا تا کی قرار است همین سیکل معیوب و زیان‌بار تکرار شود؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها