کد خبر: ۱۸۷۹۶
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
به دنبال تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و برنامه‌های جنجالی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر سابق این رژیم اذعان کرد که رژیم اشغالگر تا شش ماه دیگر از درون متلاشی خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

یاییر لاپید رئیس جناح اپوزیسیون و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در این باره گفت: تا نیم سال دیگر «اسرائیل» از درون متلاشی خواهد شد.

وی گفت: پس از این مدت اسرائیلی‌ها به تنفر از یکدیگر مشغول خواهد شد.

سه‌شنبه نیز «رونن بار» رئیس سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مذاکره با مقام‌های ارشد احزاب این رژیم نسبت به بحرانی بودن شرایط هشدار داد و گفت: در حال حاضر وضعیت به نقطه انفجار رسیده است.

پیش از این نیز «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی مجدد نسبت به فروپاشی این رژیم گفت که اختلافات داخلی عمیق تر و دردناک تر شده و بحران‌های موجود اکنون آن را در مقابل یک آزمون سرنوشت ساز قرار داده است.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این اعتراضات در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها