کد خبر: ۱۸۷۲۲
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان جزئیات شلیک پلیس به یک خودرو را که باعث مرگ کودکی خردسال شد، شرح داد.
به گزارش جدید پرس:

این حادثه حدود ساعت ۱۷:۳۰ عصر پنجشنبه گذشته در شهرستان ورزنه استان اصفهان رخ داد. آن روز مأموران پلیس در جاده‌ای معروف به جاده قاچاق که مسیر رفت‌وآمد قاچاقچیان است و پیش از این بارها شاهد درگیری میان پلیس و قاچاقچیان و به هلاکت رسیدن اشرار و حتی شهادت مأموران نیروی انتظامی بوده، به یک خودرو با پلاک غیربومی مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.

اما به‌گفته پلیس، راننده اقدام به فرار کرد و مأموران در جریان تعقیب این خودرو ابتدا چندین بار اخطار دادند و در نهایت برای متوقف کردن آن اقدام به تیراندازی کردند که در جریان شلیک پلیس، کودکی خردسال که از سرنشینان خودرو بود جانش را از دست داد.

به‌دنبال این حادثه و انتشار اخبار مربوط به آن در فضای مجازی، سیدمحسن بنیمی رئیس سازمان قضایی نیروی مسلح استان اصفهان در تشریح این ماجرا گفت: روز حادثه گزارش مشکوک بودن یک خودرو به مجموعه انتظامی شهرستان ورزنه استان اصفهان داده شد. مأموران انتظامی به محض دریافت گزارش و شناسایی خودرو، طرح مهار را اجرا کردند اما خودروی سواری پژو، حین اجرای طرح مهار پلیس، از ایست و بازرسی شهرستان ورزنه عبور کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروی مسلح استان اصفهان با بیان اینکه مأموران برای متوقف کردن خودروی مذکور به سمت آن تیراندازی کردند، تصریح کرد: در پی این اتفاق، یکی از تیرهای شلیک شده به یکی از ۴سرنشین خودرو که کودک بود، اصابت و متأسفانه این کودک خردسال فوت شد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهرستان ورزنه با همین موضوع گفت: اقدامات لازم قضایی توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان ورزنه انجام و پرونده با صدور قرار عدم‌صلاحیت به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان ارجاع شد.

بنیمی ادامه داد: پس از دریافت این پرونده وارد عمل شدیم و با توجه به صدور قرار تامین برای ماموری که اقدام به تیراندازی کرده بود، بازپرس پرونده تحقیقات خود را آغاز کرده است.

وی افزود: مصمم به بررسی هرچه دقیق‌تر پرونده هستیم و در این رابطه به بازپرس پرونده تأکیدات موکد شده تا به سرعت و با دقت بالا پرونده با رعایت حقوق شهروندی مورد بررسی و نتیجه نهایی گزارش شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان درخصوص علت متوقف‌کردن خودروی سواری توسط عوامل انتظامی شهرستان ورزنه، گفت: در این رابطه به پلیس اعلام شده بود که خودرویی مشکوک است و پلیس نیز بر این اساس وارد عمل شده است. البته این موضوع نیز باید بررسی شود و مدارک و مستندات و اظهارات شهود و مطلعان اخذ و درخصوص این موارد تحقیقات لازم صورت بگیرد.

وی در رابطه با اینکه آیا تیراندازی مأموران پلیس پس از فرار صورت گرفته یا خیر، گفت: گزارشی که نیروی انتظامی داده مبنی بر این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می‌‎شده، عبور کرده است که این مورد نیز در دست بررسی است.

بنیمی تأکید کرد: از خودروی مذکور هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها