کد خبر: ۱۸۶۹۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
به عجیب ترین، ترسناک ترین و جالب ترین موجودی که می توانید تصور کنید، فکر کنید؛ به احتمال زیاد، اقیانوس از قبل چیزی شبیه آن را در خود جای داده‌است و آن حیوان احتمالاً در اعماق آن زندگی می کند.
به گزارش جدید پرس:

مارماهی مرموز گلپر که به آن مارماهی پلیکان نیز می گویند، یکی از غیرمعمول ترین حیوانات اعماق دریا است. این مارماهی بدنی دراز و باریک دارد که برای حرکت در آب به جلو و عقب موج می زند. مانند سایر مارماهی‌ها، آنها بخشی از راسته Anguilliformes هستند که شامل ۸۰۰ گونه است. آنها سیاه رنگ هستند و می توانند به طول ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر برسند، که در مقایسه با گونه های دیگر مارماهی چندان قابل توجه نیست.

با این حال، مارماهی‌های گلپر برای برجسته شدن در میان مارماهی‌ها به رنگ‌های پر زرق و برق یا اندازه چشمگیر نیاز ندارد. آنها یک ترفند در آستین خود دارند که آنها را ازسایر گونه‌های مارماهی متمایز می‌کند.

مارماهی های گلپر نام خود را از دهان عظیم و در حال بلعیدن گرفته اند.

چرا ظاهر این مارماهی انقدر عجیب شده‌است؟

این ظاهر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا آب را در دهان خود جمع کنند تا طعمه را به طور کامل ببلعند. آنها عمدتاً از سخت پوستان و ماهی‌ها تغذیه می کنند، اما برخی از دانشمندان معتقدند دهان گشاد آنها به آنها اجازه می دهد تا اگر غذا به سختی یافت می شوند، دنبال ماهی های بزرگتر بروند.

این مارماهی ها کمیاب هستند، بنابراین ما اطلاعات زیادی در مورد آنها نداریم. اما آنها در سراسر جهان یافت می شوند و توسط IUCN به عنوان گونه‌ای که خطر انقراض برای آن‌ها وجود دارد دسته‌بندی شده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها