کد خبر: ۱۸۶۹۰
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
با نگاهی به سایت‌های مختلف در فضای مجازی با انواع زالو و قیمت‌های متفاوت آن روبرو می‌شویم. قیمت زالوی مولد بالاتر از زالوی طبی یا آرایشی است و هر چه اندازه زالو کوچک‌تر باشد، قیمت آن ارزان‌تر است.
به گزارش جدید پرس:

زالو درمانی روشی است که به نظر می‌رسد اغلب افراد سن و سال دار و طرفدار طب سنتی به آن علاقمند باشند اما جالب است بدانید که امروزه در مدرن‌ترین کلینیک‌ها و مراکز درمانی از این روش قدیمی استفاده می‌شود.

شاید ظاهر چسبناک و لزج زالو خوشایند همه نباشد اما این موجود پر فایده جدای از بحث درمان، به یک تجارت پر سود تبدیل شده است. تکثیر و پرورش زالو به یک شغل پر درامد تبدیل شده است و در کشوری مثل آمریکا هر یک عدد زالو بیش از ۱۵ دلار به فروش می‌رسد.

یمت‌های مختلف برای انواع زالو

با نگاهی به سایت‌های مختلف در فضای مجازی با انواع زالو و قیمت‌های متفاوت آن روبرو می‌شویم. قیمت زالوی مولد بالاتر از زالوی طبی یا آرایشی است و هر چه اندازه زالو کوتاه‌تر باشد، قیمت آن ارزان‌تر است.

به عنوان مثال هر عدد زالوی مولد پرورشی در اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر به قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین هر عدد زالوی مولد صیدی در اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر به قیمت ۲۹ هزرا تومان، هر عدد زالوی طبی یا پزشکی در اندازه ۶ تا ۱۰ سانتی متر به قیمت ۲۶ هزار تومان، هر عدد زالوی آرایشی در اندازه ۴ تا ۶ سانتی متر به قیمت ۲۰ هزار تومان، هر عدد زالوی کبریتی در اندازه ۳ تا ۴ سانتی متر به قیمت ۱۲ هزار تومان، هر عدد زالوی سوزنی در اندازه ۳ تا ۴ سانتی متر به قیمت ۱۰ هزار تومان و هر عدد زالو لارو یا بچه زالو در اندازه ۰.۵ تا ۱ سانتی متر به قیمت ۸ هزار و پانصد تومان به فروش می‌رسد.

قیمت-زالو

قیمت هر پک حاوی ۲۰۰ نخ زالو

فروش زالو به صورت پک نیز انجام می‌شود و قیمت‌های خاص خودش را دارد. گران‌ترین پک در بین زالوهای مولد هست به این دلیل که جنبه پرورشی و تجارت نیز دارد. هر پک زالو مولد حاوی ۲۰۰ نخ زالو به قیمت ۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هر پک ۲۰۰ تایی زالو طبی یا پزشکی به قیمت ۵ میلیون تومان، هر پک ۲۰۰ تایی زالو آرایشی به قیمت ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، هر پک ۲۰۰ تایی زالو سوزنی به قیمت ۲ میلیون تومان، هر پک ۲۰۰ تایی زالو کبریتی به قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر پک ۲۰۰ تایی زالو لارو به قیمت ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پک-زالو

خواص درمانی زالو برای این بیماری‌ها

زالو درمانی در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. مشکلات و بیماری‌های نظیر واریس، گرفتگی عروق قلب، جوش صورت، سرگیجه، سردرد میگرنی، مشکلات شنوایی، آرتروز و درد مفاصل، بواسیر، اگزما، خارش بدن، عفونت لثه، سیاتیک، وسواس، خار پاشنه و فشار خون موثر است.

جالب است بدانید که ماده هیرودین در بزاق زالو رقیق کننده خون است و مشکلاتی نظیر لختگی در خون را درمان می‌کند. دیابتی‌ها به دلیل داشتن خون غلیظ‌تر اغلب با فشار روی قلب و سیستم قلبی عروقی مواجه هستند و زالو درمانی با رقیق کردن خون این مشکل را برطرف می‌کند. با تمام این اوصاف هنوز هم این روش درمانی نیاز به مطالعات بیشتری دارد تا ابهامات موجود در آن برطرف شود.

افرادی که ممنوعیت زالو درمانی دارند

زالوهایی که خاصیت درمان دارند، یکبار مصرف بوده و کاملا استریل هستند. معمولا زالوهای درمانی از ماه‌ها قبل در محیط‌های پرورشی نگهداری می‌شوند. بنابراین خطری از نظر آلودگی و انتقال عفونت و بیماری از طریق زالوهای درمانی منتفی است. این زالوها حتی برای درمان نوزادان و اطفال نیز کاربرد دارد. اما با این حال برخی از افراد ممنوعیت درمان توسط زالوها را دارند. اشخاصی که مبتلا به بیماری‌های خونی، انعقادی و خونریزی‌های غیر معمول هستند، مثلا تالاسمی ها، هموفیلی‌ها و کسانی که دچار کمبود پلاکت خون هستند نباید هیچ وقت سمت زالو درمانی بروند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها