کد خبر: ۱۸۶۱۵
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در سخنانی به کشورهای غربی هشدار داد که ارتش این کشور از کمبود شدید سلاح و مهمات رنج میبرد.
به گزارش جدید پرس:

 «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه هشدار داد که اوکراین از کمبود شدید تسلیحات و مهمات رنج می‌برد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه سخنانش گفت: «غرب باید به سرعت هواپیمای جنگی، تانک، توپ و مهمات به اوکراین ارسال کند».

پیشتر روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که سران اروپایی، نمیتوانند به وعده خود برای ارسال تانک‌های قول داده شده به اوکراین عمل کنند و این کشورها فهمیده‌اند که تانک کافی در زرادخانه‌های خود نداشته یا آنکه قطعات یدکی مورد نیاز این تانک‌ها را ندارند.

از سوی دیگر مجله آلمانی «اشپیگل» روز دوشنبه در گزارشی خبر داد که تانک‌های آمریکایی آبرامز احتمالا تا پایان سال 2023 به اوکراین نرسند. 

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها