کد خبر: ۱۸۵۶۲
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
محمد علی محسنی بندپی در گفتگو با شفقنا در رابطه با مسمومیت دانش آموزان، گفت: با توجه به اینکه این مسمومیت‌ها برای مدارس دخترانه اتفاق افتاده مجلس حساسیت بیشتری نسبت به آن دارد و ما این هفته در کمیسیون بهداشت میزبان وزیر بهداشت اموزش و پرورش و معاون وزیر اطلاعات بودیم و در رابطه با مسمومیت‌های دانش اموزان مباحثی مطرح شد.
به گزارش جدید پرس:

وی ادامه داد: در ابتدا، این مسمومیت‌ها فقط در دو شهر قم و بروجرد بود که در حال حاضر به بیش از ۸ شهر رسیده است که جای نگرانی دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم توضیحاتی در خصوص اثر این سم اعلام و گفته بود که «سم خطرناکی نیست و عوارض موقت در سیستم گوارشی و عصبی خواهد داشت که کوتاه مدت است»؛ ولی به نظر من عوارض روانی ناشی از این اتفاق بیش از عوارض جسمانی آن است که خانواده‌ها را هم نگران کرده است.

بندپی با بیان اینکه هنوز علت مشخصی از سوی دولت برای این موضوع ذکر نشده است، گفت: احتمال دارد گروه‌هایی که از ورود خانم‌ها به عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی می‌ترسند و یا با آن مخالفت هستند پشت این قضیه باشند، اما دولت قول داده است با جدیت بیشتری زوایای پنهان این موضوع را آشکار کند و مجلس از اختیارات و بُعد نظارتی خودش استفاده می‌کند تا این قضیه هر چه سریعتر مرتفع و خانواده‌ها به ارامش باز گردند و دانش اموزان هم بتوانند به تحصیل خودشان ادامه دهند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها