کد خبر: ۱۸۵۰۸
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مستعد بودن تهران به زلزله ۷ ریشتری گفت: بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت زیادی دارد.
به گزارش جدید پرس:

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با برگزاری سومین تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله گفت: در این تمرین ۲۱ دستگاه از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمائی ایران و اصحاب رسانه فعالیت دارند.

او افزود: شهر تهران به عنوان پایتخت در یک بافت گسل‌خیز قرار دارد و به همین جهت باید به این مساله توجه شود. در سال‌های گذشته  اقداماتی در ایمن‌سازی ساختمان‌های تهران صورت گرفته و تهران نسبت یک دهه گذشته شده ایمن‌تر است اما تهران همچنان مستعد زلزله‌های ۷ ریشتری و بیشتر بوده که از این منظر بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت دوچندانی می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران توضیح داد: زلزله ۵ ریشتری در تهران می‌تواند موجب به وجود آوردن آوارهای زیادی شود. باید آمادگی کامل را در بحران‌ها داشته باشیم. به همین دلیل در سومین سال پی در پی مانور و تمرین مشترک امدادی با همکاری تمام دستگاه‌ها و تمام ظرفیت برگزار می‌شود. 

نصیری در مورد تمرین امروز اظهار کرد: برای این تمرین ۶ ماه است برنامه‌ریزی شده است. ما در طول این مسیر و گرفتن مجوز، سناریو را ۱۲ بار تغییر داده‌ایم. 

نصیری افزود: انتقال مجروحان و نیروهای امدادی توسط بالگردها بخشی از تمرین امروز است. در تمرین امروز ستاد بحران هم فعال شده است، برای اینکه عملیات قابل‌ رصد باشد پایش‌های زمینی و تصویری انجام خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها