کد خبر: ۱۸۴۷۱
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
در ویدئویی که توسط وزارت دفاع روسیه به اشتراک گذاشته شده و از دید یک راننده تانک روسی ضبط شده، یک تانک مدرن T-۹۰M در حال تخریب یک موقعیت اوکراینی مدرن دیده می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

 در جنگ اوکراین ورود تانک‌های مدرن غربی به میدان نبرد خبری بد برای روسیه بود و حالا با انتشار ویدئوی حضور مدرن‌ترین تانک روسیه در میدان، اوکراین باید نگران شود.

بیشتر بخوانید: 

این کلیپ با نشان دادن زاویه دید راننده تانک شروع می شود و سپس اپراتورهای تانک را نشان می‌دهد که آماده حمله به یک موقعیت اوکراینی هستند.

خبر بد برای اوکراینی‌ها / حضور پیشرفته‌ترین تانک روسیه در میدان نبرد /عکس

یکی از مدرن‌ترین تانک‌های روسیه

هر چند که تی-۱۴ آرماتا را به عنوان جدیدترین و مدرن‌ترین تانک روسیه می‌شناسیم اما در میدان نبرد تی‌ ۹۰ ام هنوز یکی از مدرن‌ترین تانک‌های روسیه به شمار می‌رود.

تی‌ ۹۰ تانکی که در دهه ۹۰ میلادی و پس از فروپاشی شوروی معرفی شد بر اساس تانک مشهور تی‌ ۷۲ ساخته شده است.

پیشرفته‌ترین نسخه این تانک مشهور تی‌ ۹۰ ام است که با توپ ۱۲۵ میلیمتری و سه خدمه در میدان نبرد حضور پیدا می‌کند.

در این نسخه زره تانک دستخوش تغییرات گسترده‌ای در مواد و فناوری شده که حفاظت کامل‌تری را نسبت به نسخه‌های پیشین برای تانک فراهم می‌کند.

این تانک که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است، از سیستم کنترل آتش مدرن و جدید کالینا استفاده می‌کند. چهار دوربین نصب شده در این تانک دیدی ۳۶۰ درجه برای فرمانده فراهم می‌کنند.

موتور ۱۱۳۰ اسب بخاری V-۹۲S۲F کار پیش راندن این هیولای روسی که از سیستم مکان‌یابی ماهواره‌ای گلوناس استفاده می‌کند را برعهده دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها