کد خبر: ۱۸۴۱۵
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
باستان‌شناسان در جدیدترین حفاری‌های خود توانستند فسیل یک «تالاتوسوچی» را بیابند.
به گزارش جدید پرس:

باستان‌شناسان در حفاری‌های اخیر خود موفق به کشف فسیل «تالاتوسوچی» در ساحل دورست انگلستان شدند؛ نتیجه این اکتشاف شامل استخوان سر، ستون فقرات و اندام جزئی بوده‌است.

قدمت این موجود به دوره ژوراسیک اولیه یعنی ۱۸۵میلیون سال پیش، بر می‌گردد. دانشمندان اظهار می‌کنند که کشف این شکارچی جدید به پر کردن شکاف موجود در فسیل‌ها کمک می‌کند و نشان می‌دهد که تالاتوسوچیان، با سایر تمساح‌ها، باید در اواخر دوره تریاس به وجود آمده باشند.

 

به گفته دکتر اریک ویلبرگ، استادیار دپارتمان علوم تشریحی در دانشگاه استونی بروک، باید در انتظار کشف فسیل‌های بیشتر بود، چرا که در اکتشافات قبلی یک جمجمه تالاتوسوشی در سقف غاری در مراکش از دوران دیرینه‌سنگی پیدا شد و حالا نمونه دیگری کشف شده است.

کشف همتای باستانی کروکودیل‌ها/ عکس

تالاتوسوچیان در عامیانه به عنوان "تمساح دریایی نامیده می شود؛ علی‌رغم این واقعیت که آنها کروکودیل نیستند، اما با هم نسبت دوری دارند. برخی از تالاتوسوچیان‌ها با زندگی در اقیانوس‌ها بسیار سازگار شدند و این سازگاری تغییراتی در اندام‌های آن‌ها ایجاد کرد.

این موجود به دلیل پوزه نسبتا بلند و باریک آن، ظاهری شبیه به تمساح‌های غاریال داشته‌است. با این حال گفته می شود «تالاتوسوچی» به طور کامل تکامل نیافته بود. باستان شناسان بر این باورند که این شکارچی تقریباً 2 متری، برخلاف کروکودیل‌ها، صرفاً در زیستگاه‌های دریایی ساحلی زندگی می‌کرده‌است.

یکی از خصوصات این موجود عضلات فک بزرگ آن ها بوده است که احتمالاً شرایط گاز گرفتن سریع را برای آن ها ممکن می کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها