کد خبر: ۱۸۲۴۷
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
پاک کردن شیشه‌ها در خانه‌تکانی کاری است که با حساسیت زیادی دنبال می‌شود و معمولاً افراد دنبال راهکاری برای تمیزتر شدن شیشه‌ها می‌گردند‌.
به گزارش جدید پرس:

سال که به اسفندماه می‌رسد یکی از دغدغه‌های مردم رسیدگی به امور منزل و مدیریت کردن نظافت آن برای عید است. در میان هیاهوی آخر سال چند روزی وقت لازم است تا به اصطلاح قدیمی‌ها خانه‌تکانی شب عید انجام شود و خانه برای شروع سالی جدید و پذیرایی از مهمانان آماده شود. خانه‌تکانی نکات ریز و درشت زیادی دارد، یکی از آنها پاک کردن و تمیز کردن شیشه‌های پنجره‌هاست. پردهای شسته‌شده باید روی شیشه‌های تمیز نصب شود تا مبادا غبار روی شیشه‌ها دوباره به پرده منتقل شود، بنابراین باید به دنبال راهکاری بود تا شیشه‌ها به بهترین شکل ممکن تمیز شوند و لک حاصل از پاک کردن روی آن باقی نماند.

در اغلب مواقع استفاده از شوینده‌های آماده در بازار رضایت خانه‌دارها را جلب نمی‌کند و دنبال کشف محلول جدید برای پاک کردن شیشه‌ها می‌گردند. 

 

در اینجا می‌خواهیم چند راهکار ساده برای برق انداختن شیشه‌‌های خانه به شما ارائه دهیم.

اغلب شیشه‌پاک‌کن‌های موجود در بازار به خاطر مواد شیمیایی به‌کاررفته در آنها و آسیب‌زدن به محیط زیست مورد پسند مشتریان نیستند، بنابراین باید دست‌به‌کار شد و از محلول‌های خانگی برای تمیز کردن شیشه‌ها استفاده کرد.

پیش از همه مطمئن شوید دستمال یا حوله‌ای که برای پاک کردن شیشه استفاده می‌کنید پرز نمی‌دهد.

 

ساده‌ترین محلولی که می‌توانید در خانه تهیه کنید اضافه کردن یک قاشق غذاخوری مایع‌ ظرفشویی به چهار فنجان آب است. این محلول را داخل اسپری بریزید و روی شیشه‌ها اسپری کنید و بعد با دستمال یا اسفنج شیشه را به آرامی پاک کنید. پیش از اسپری کردن هر نوع محلول تمیزکننده‌ای گرد و غبار قاب پنجره را بگیرید.

می‌توانید بعد از اسپری کردن محلول، شیشه را با یک اسفنج پاک کنید و سپس با یک دستمال نرم رطوبت شیشه را بگیرید و خیال‌تان راحت باشد که رد آب روی شیشه نمانده است.

خانه تکانی

 

محلول دومی که می‌توانید برای شفافیت و تمیز کردن شیشه‌ها استفاده کنید ترکیب آب و سرکه سفید به نسبت چهار به یک است. یک فنجان سرکه سفید را در چهار فنجان آب ولرم ترکیب و روی شیشه اسپری کنید تا هرگونه لک و کثیفی به راحتی پاک شود.

می‌توانید برای تمیزتر شدن شیشه از چند قطره آب‌لیمو هم استفاده کنید و آن را به محلول سرکه و آب بیفزایید.

اگر شیشه‌ای که قرار است تمیز کنید کثیفی و چربی زیادی دارد می‌توانید محلولی از نشاسته ذرت، سرکه سفید و الکل تهیه کنید. دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در نصف فنجان الکل و نصف فنجان سرکه مخلوط کنید و خوب تکان دهید تا دانه‌های نشاسته به خوبی حل شوند سپس این محلول را روی شیشه اسپری کنید و با یک اسفنج یا دستمال حوله‌ای مرطوب شیشه را تمیز کنید تا تمام لکه‌ها پاک شوند.

 

شیشه پاک کن

توجه داشته باشید پاک کردن شیشه در زمانی که نور خورشید به آن می‌تابد اصلاً خوب نیست چون گرمای آفتاب باعث تبخیر مواد اسپری‌شده‌ی روی شیشه و در نهایت منجر به لک شدن شیشه‌ یا ماندن رد آب روی آن می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها