کد خبر: ۱۸۲۱۵
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
در حاشیه فینال شب گذشته جام اتحادیه باز هم شاهد پرواز شال های خاص منچستری ها بودیم.
به گزارش جدید پرس:

روز یکشنبه منچستریونایتد در فینال جام اتحادیه به مصاف نیوکاسل رفت. قبل از بازی صحبت‌های زیادی در رسانه‌های انگلیسی مطرح شده بود که برخی از هواداران همچنان به سیاست‌های باشگاه انتقاد دارند. معترضین در این سال‌ها همواره با نمادی خاص به ورزشگاه می‌آیند. تاریخِ درخشان باشگاه منچستریونایتد با رنگ‌ سنتی پیراهن‌های این باشگاه گره خورده و هر طرفدار فوتبال در سراسر جهان، این تیم را به واسطه لباس قرمز رنگش با لقب «شیاطین سرخ» به یاد می‌آورد. با این وجود، حالا بیش از یک‌ دهه‌ است که طرفداران یونایتد با شال‌ گردن‌هایی به رنگ‌های سبز و زرد پا به «اولدترافورد» می‌گذارند تا در اولین نگاه، باعث تعجب ببیننده‌های غیر بومی و طرفدارهای تیم‌های رقیب بشوند.
تاریخچه این شال‌های معروف به سال 2010، یعنی درست چند سال بعد از تصاحب مالکیت باشگاه توسط «خانواده گلیزر» برمی‌گردد و از همون موقع به نماد اعتراض هواداران یونایتد نسبت به مالکین امریکایی تبدیل شده.
باشگاه منچستریونایتد سال 1878 با اسمِ «نیوتن هیث» تأسیس شد و در طول 24 سالِ ابتدایی از حیات خودش، با پیراهن‌های زرد و سبز پا به زمین‌های مسابقه می‌گذاشت. باشگاه در آن دوران، بدون اینکه بودجه زیادی داشته باشد، مملو از کارگرهای راه‌آهنِ پر از اشتیاق برای بازی بود که موفقیت‌های زیادی را به ارمغان آوردند و همین عامل باعث شد تا خیلی زود در قلب مردم شهر منچستر جا بگیرند.

Manchester United Fans Tipped to Protest Against Glazers over Transfer  Failures | News, Scores, Highlights, Stats, and Rumors | Bleacher Report
به همین دلیل، گذشته باشگاه و رنگ‌هایی که منچستریونایتد در ابتدا به تن می‌کرد؛ برای هوادارهای نسل بعدی این باشگاه کاملاً قابل احترام است و حالا در عصر جدید طرفداران یونایتد رنگ‌های سبز و زرد را نمادی از عشق واقعی به بازی فوتبال و البته رد مالکیت میلیاردرهایی می‌دانند که برای تیم محبوب‌شان دست به جیب نمی‌شوند.
«مالکوم گلیزر» به عنوان یک تاجر امریکایی، سال 2005 اسم خودش را پای سندِ مالکیت من‌یونایتد انداخت! باشگاهی که سهامش بعد از چشم بستن مالکوم از دنیا در سال 2014 به دلیل سکته مغزی، به طور مساوی بین شش فرزندش تقسیم شد! در اکثر دوران تصدی باشگاه توسط خانواده گلیزر، هوادارهای یونایتد از نحوه باشگاهداری این خانواده و بودجه‌های کمی که برای خرید ستاره‌ها اختصاص می‌دهند، انتقاد دارند! انتقاداتی که حالا با بر جا ماندنِ بدهیِ 700 میلیون پوندیِ این خانواده، دامنه بیشتری هم گرفته تا هواداران یونایتد به شکلی ویژه به تداوم حضورِ این خانواده در باشگاه، معترض باشند.
استفاده از شال‌های سبز و زرد به عنوان نماد اعتراض هوادارهای یونایتد، حالا یکی از سوژه‌های داغ و مورد علاقه لنز دوربین‌های خبری است! رنگ‌هایی که به طور همزمان، هم گذشته پر شکوه و تاریخی باشگاه را یادآوری می‌کنند و هم طی سال‌های اخیر به نمادی از خشمِ هوادارهای تیم در مقابل مالکینِ باشگاه تبدیل شده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها