کد خبر: ۱۷۶۷۷
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که این رژیم بویژه به دلیل بحران داخلی کنونی و چند دستگی در میان کابینه تندروی نتانیاهو، قدرت ‌و جرات اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران را ندارد.
به گزارش جدید پرس:

«الون بن داوید» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت که گزینه های رژیم صهیونیستی اکنون بسیار محدود است و این رژیم به عملیات سری، جمع آوری اطلاعات برای اقدامات تخریبی اکتفا خواهد کرد تا از این طریق بتواند مانع گسترش برنامه هسته ای ایران شود.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به ایجاد گزینه نظامی با اتکا به حمایت های آمریکا ادامه خواهد داد زیرا مقابله با ایران هسته ای، بدون حمایت های آمریکا بسیار سخت خواهد بود.

در ای رابطه «هالیل بیتون روزن» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز  اعلام کرد که ارتش و تمام موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی در راستای مطالبات مقامات سیاسی برای انجام طرح حمله به ایران آموزش می بینند.

وی افزود که برنامه رژیم صهیونیستی ۹ هدف هسته ای به علاوه، اهداف راهبردی پیچیده دیگر را شامل می شود.

این تحلیلگر ادامه داد که پاسخ ایران به اقدام نظامی رژیم صهیونیستی فوری خواهد بود و از جبهه های مختلف از جمله لبنان، سوریه، کرانه باختری و نوار غزه علیه این رژیم حمله خواهد شد و ایران نیز از خاک خود سرزمین های اشغالی را هدف قرار خواهد داد.

روزن گفت که سناریوی موسسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی «جنگ چند جبهه ای» و «جنگ همگانی» خواهد بود.

وی به نقل از منابع مطلع تاکید کرد که با توجه به توانایی کنونی ارتش و موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی، حمله احتمالی این رژیم به ایران، برنامه (صلح آمیز) هسته ای ایران را به طور کامل از کار نمی اندازد و تهران طی چند سال خسارت ها را جبران خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در نتیجه حمله به ایران، جنگی خونین و طولانی در داخل سرزمین های اشغالی روی خواهد افتاد و اقتصاد رژیم صهیونیستی برای مدت طولانی متوقف خواهد شد، بنابراین احتمال حمله این رژیم به ایران در حال حاضر صفر است.

این تحلیلگر تاکید کرد که پنجره فرصت های حمله موفقیت آمیز رژیم صهیونیستی به ایران از یک دهه پیش بسته شد و این رژیم اکنون علیرغم تمام هیاهو و ادعاها مجبور به همزیستی با ایران هسته ای خواهد بود زیرا این گزینه بهتر از جنگ فراگیر است که خسارت های زیادی به رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد و چه بسا شدیدتر از حمله هسته ای باشد.

بر اساس این گزارش، پیش از این برخی منابع خبری مدعی شدند که کابینه نتانیاهو در حال بررسی موضوع حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران شدند.

این اظهارات کارشناس و تحلیلگران صهیونیستی که نوعی عقب‌نشینی در برابر اراده ملت ایران برای دستیابی به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای این کشور است، در حالی عنوان می‌شود که مقامات نظامی صهیونیست، بارها ایران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها