کد خبر: ۱۷۵۹۷
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
دکتر جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس در مصاحبه‌ای نسبت به خبر سرمایه گذاری آلمان و فرانسه در فیلمی به تهیه کنندگی علی مصفا واکنش نشان داد و گفت: نباید اجازه دهیم که به عناوین مختلفی جریان هایی وارد کشور شوند و برای کشور هزینه ایجاد کنند.
به گزارش جدید پرس:

متن مصاحبه را می توانید در ادامه مطالعه کنید:

با توجه به تولید وپشتیبانی این فیلم توسط آلمان و فرانسه و مشابه این، آیا می شود باز هم گفت توهم توطئه وجود دارد؟
دقیقا مثل جریان توطئه است و طبعا آتشی است که جریان های خارجی و معاند در کنار یکدیگر با پشتیبانی کشورهایی مثل آلمان و فرانسه در تلاش هستند نسبت به موضوعات داخلی بستر را برای اغتشاش ها و شورش ها آماده کنند.این یک نوع مقدمه چینی برای ورودبه مسائل داخلی ایران است ،آنها می خواهند به نوعی وانمود کنند که در ایران آزادی مدنی وجود ندارد و تضاد جنسی وجود دارد و جامعه مرد سالار است. قصد آنها این است که با این رفتارها گسل هایی را در جامعه ایحاد کنند و بتوانند مشکلاتی برای کشور ایجاد کنند.طبیعی است وقتی در حوزه های سیاسی و نظامی نمی توانند روی جریانات و مسائل کشور ما تاثیر بگذارند و از هر دری که وارد شده اند سرشان به سنگ خورده است، بیایند و از خلع ها و روزنه هایی که در کشور وجود دارد و جریان هایی که وابسته به خارج است، سوءاستفاده کنند و با تامین مالی بعضی از فیلم ها و جریان ها تلاش کنند که این گسل ها را ایجاد کنند و شکاف اجتماعی در جامعه ایجاد کنند تا بتوانند از قبال این گسل ها مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کنند.شاید در آینده نیاز باشد که مجموعه دولت و مجلس، یک مقدار با ریزبینی و دقت کافی به صورت عمقی نسبت به مسائل ورود پیدا کنند و اجازه ندهند از بعضی از خلع ها و شکاف های موجود این چنین سوءاستفاده شود.
برنامه مجلس برای جلوگیری از ورود این بودجه ها ی هدفمند که برای ایجاد تغییرات فرهنگی وارد سینما می شود چیست؟
فکر می کنم کمیسیون فرهنگی باید ورود پیدا کند و روزنه هایی که اینها می توانند از آن سوء استفاده کنند و با منابع مالی خارجی اتهاماتی را متوجه کشور کنند، ببندد. قطعا اگر ما بخواهیم چنین کاری انجام دهیم آنها به هیچ وجه اجازه نمی دهند و جلوی ورود ما را می گیرند. آنها هرگز اجازه نمی دهند جریان آزاد اطلاعات در کشورشان اتفاق بیفتد و واقعیت های کشورشان منعکس شود چه برسد به اینکه جریان هایی از خارج از کشورشان بیاید و واقعیت های کشور شان را وارونه جلوه دهند؛ وقتی آنها اجازه نمی دهند ما هم نباید چنین اجازه ای دهیم. من فکر می کنم اگر کوتاهی و قصوری در این زمینه وجود دارد، حتما باید با آن برخورد شود و روزنه ها و شکاف هایی که برای چنین مسائلی وجود دارد را ببندیم. نباید بگذاریم این مسئله تکرار شود و چنین هجمه های فرهنگی وارد کشور شود.

اگر چه سینمای مستقل واژه مقدسی است، لیکن نباید به جریانی که امروز پشت این مفهوم پنهان شده و از آن سو استفاده می کند مشکوک بود؟‌

دراین اتفاقاتی که در کشور می افتد خیلی از نهادهایی که وجود دارند و ادعای زیادی هم دارند باید این ادعاها را یک مقدار تجزیه و تحلیل کنند و آنهایی که عملکرد و ادعای شان با هم نمی خواند به اصلاح امور خود بپردازند. نباید اجازه دهیم که به عناوین مختلفی جریان هایی وارد کشور شوند و برای کشور هزینه ایجاد کنند؛ باید ایرادات این نهاد ها برطرف شود و اگر مشکلی ایجاد می کنند وحضورشان نه تنها کمکی به کشور نمی کند بلکه هزینه نیز دارد، همچنین جریان هایی که در راستای منافع ملی کشور حرکت نمی کنند، حذف گردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها