کد خبر: ۱۷۳۳۸
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
احسان علیخانی با اشاره به سفر ۱۲ روزه‌اش به خوی و حضور در کنار مردم زلزله‌زده از این رویداد گفت و ضمن آن خبر مهاجرتش را تکذیب کرد.
به گزارش جدید پرس:

حسان علیخانی مدتی است در خوی به سر می‌برد و هر از گاهی هم در صفحه شخصی خود مواردی را نسبت به تجهیزات لازم برای مردم زلزله‌زده خوی اطلاع‌رسانی کرده است.

او در تازه‌ترین متن مرتبط با سفر اخیر خود آورده است:

«۱۲ روزه که با تعدادی از دوستان، خوی هستیم. دمشون گرم همه کسایی که اومدن تا مرهمی باشن در این شرایط عجیب و سرمای هوا...

سعی می‌کنم در قالب استوری، مشکلات، کمبودها، کمک‌های مردمی و سختی‌های این عزیزان رو باهاتون به اشتراک بذارم.

تعدادی خانه ویران شده و انبوهی خانه تَرَک خورده. زندگی در چادر، سرمای شدید و دمای زیر صفر، بارش برف و ترسِ مخصوصاً بچه‌ها از زلزله و چندین پس‌لرزه، شرایط رو سخت و پیچیده کرده. با دوستان به این نتیجه رسیدیم جز کارهایی که با زحمت همه داره انجام می‌شه، ما تمرکز بزاریم روی خانواده‌هایی که با فرد دارای معلولیت در چادر هستند یا سرپرست خانواده شان از دنیا رفته، مستاجر بودند و خونشون آسیب دیده و شرایط بازگشت ندارند امیدوارم تا شب عید بتونیم هر تعدادی که تونستیم و در توان ما بود براشون خانه‌ای امن رهن کنیم و وسایل خونه رو نو کنیم براشون.آنقدر اوضاع اقتصادی خرابه که من واقعاً خجالت کشیدم از مردم کمک بگیرم و فقط دارم دوستان، رفقا و همکاران میارم وسط که کمک کنند و ازشون ممنونم که همراه شدند البته که مردم برای خوی کم نذاشتند.

باید کنار اهالی خوی بود تا به زندگی عادی برگردند.»

وی که دو تصویر را ضمیمه روایت خود کرده، درباره عکس‌ها هم توضیح داده است: عکس اول در روستای خانقاه، کنار فاطمه‌خانم زیبا و معصوم که در هوای ۱۰ درجه زیر صفر، داخل چادر با خانواده زندگی می‌کنند. ما از تماشای این شرایط حیرت کردیم، اما فاطمه لبخند می‌زنه و ما حیرت‌زده از قدرتِ فاطمه! تصویر دوم مربوط به تعدادی خبر در مورد مهاجرت منه که طی ٢٠روز گذشته این شایعه در حال انتشار بوده. تکذیب این شایعه در برابر آنچه بر ایران و مردم گذشت، هیچ اهمیتی نداره، ولی به جهت پیگیری شما، تماس‌های مکرر دوستان، همکاران و رفقای رسانه‌ای که هنوز پیگیر صحت این خبر هستن، مجبور شدم اینجا این خبر رو تکذیب کنم.

علیخانی در ادامه آورده است: «من از مرداد تا الان جز سفر به خوی، هیچ سفر دیگه‌ای نداشتم، قصد خروج از کشور رو هم نداشتم. ضمن اینکه از آغاز مهرماه به بنده اعلام شد ممنوع‌الخروجم و این ممنوعیت تا همین لحظه ادامه دارد و مشکلاتی دیگر که در برابر آن همه درد و داغی که بر دلمان ماند هیچ اهمیتی نداره. به امید روزهای خوب برای ایران و ایرانی.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها