کد خبر: ۱۷۲۹۵
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵
تحقیقات جدیدی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA Network Open) منتشر شده، بیان می‌کند افرادی که در طول موج اومیکرون به کرونا مبتلا شدند، با خطر بالای ابتلا به دیابت روبه‌رو هستند.
به گزارش جدید پرس:

 بر اساس اطلاعات جدیدی که روز سه‌شنبه (۱۴ فوریه) منتشر شد، افراد آلوده به ویروس کووید-۱۹، بخصوص در طول موج اومیکرون، با خطر بالاتر ابتلا به دیابت روبه‌رو هستند. این مطالعه که توسط محققان مرکز پزشکی Cedars-Sinai لس‌آنجلس صورت گرفت، نشان می‌دهد که بیماران طی ۹۰ روز پس از ابتلا به عفونت کووید، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت قرار دارند. این داده‌ها بر اساس بررسی سوابق پزشکی بیش از ۲۳۰۰۰ بیمار کرونایی است.

ارتباط میان ویروس کووید و بیماری دیابت پیش‌تر موردتوجه و بررسی پزشکان قرار گرفته بود اما به گفته محققان، برای اثبات دقیق‌تر این هم‌بستگی، به تحقیقات بیشتر و شواهد قوی‌تری نیاز است.

اگر در موج اومیکرون به کرونا مبتلا شدید حتما این مطلب را بخوانید

بر اساس این مطالعه، افراد آلوده به ویروس که از قضا واکسینه هم نشده باشند، تقریباً سه برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده، به دیابت مبتلا می‌شوند؛ چرا که داده‌ها نشان می‌دهد که در افراد واکسینه‌شده، پس از بهبودی، چنان آمار قابل‌توجهی از تشخیص دیابت مشاهده نشده است. طبق اطلاعات موجود، آمار جدیدی پیرامون افزایش فشار خون و کلسترول بالا در پی ابتلا به این ویروس گزارش نشده، اما موارد دیابتی در پی ابتلا به ویروس کووید، ۵۸ درصد افزایش یافته‌اند.

محققان تأکید کردند که با وجود اهمیت یافته‌های جدید، پژوهش‌های بیشتری در این زمینه نیاز است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها