کد خبر: ۱۷۱۴۶
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
محبوبیت دیسانتیس از ترامپ پیشی گرفت نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت ران دیسانتیس به عنوان رهبر جمهوری خواهان از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.
به گزارش جدید پرس:

نتایج نظرسنجی‌های جدید آسوشیتدپرس و مرکز NORC  نشان می دهد میزان محبوبیت ران دیسانتیس به عنوان رهبر جمهوری خواهان با اختلافی بسیار اندک از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

براساس نتایج این نظرسنجی 22 درصد جمهوری خواهان معتقدند دیسانتیس می تواند رهبر حزب باشد در حالی که 20 درصد موافق ترامپ برای رهبری حزب هستند.

با این حال 34 درصد جمهوری خواهان می گویند نمی دانند چه کسی باید رهبر حزب باشد یا به این سوال پاسخ ندادند.

در این نظرسنجی هیچ جمهوری خواه دیگری از جمله نیکی هیلی که روز گذشته به طور رسمی برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام نامزدی کرد، نتوانست بیشتر از 1 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

نیکی هیلی جمهوری‌خواه که دو بار سابقه فعالیت به‌عنوان فرماندار کارولینای جنوبی را دارد و در دولت ترامپ به‌عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل فعالیت داشت، روز گذشته وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

«هیلی» در یک فیلم تبلیغاتی بر لزوم حضور «نسل جدیدی از رهبران جمهوری‌خواه» تاکید و خود را گزینه مناسبی برای متحد کردن این حزب برای پیروزی در انتخابات معرفی کرد.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد 19 درصد از پاسخ دهندگان، ترامپ را به عنوان رهبر فعلی حزب می بینند اما تنها 10 درصد موافق میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا و 9 درصد با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان موافق هستند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در 15 نوامبر سال 2022 ، در ویلای شخصی خود در فلوریدا و با حضور شمار زیادی از خبرنگاران، از حضور رسمی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خبر داد.

ران دیسانتیس فرماندار فعلی فلوریدا تاکنون به طور رسمی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی نکرده اما بارها در سخنان خود از تمایلش برای رهبری جمهوری خواهان سخن گفته است.

این در حالی است که طبق نظرسنجی یک خبرگزاری روسی حدود دوسوم رأی‌دهندگان آمریکایی از نامزدی مجدد بایدن و ترامپ در سال 2024 حمایت نمی‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی یا 52 درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که از نامزدی مجدد ترامپ برای کاخ سفید بسیار ناخرسند هستند و 14 درصد بیشتر یعنی حدود 66 درصد هم می‌گویند که نسبت به نامزدی دوباره ترامپ دارای ملاحظاتی هستند،
این وضعیت در مورد بایدن نیز به این صورت است که 48 درصد مخالف نامزدی بایدن و 67 درصد هم در این خصوص دارای ملاحظاتی هستند.

کسانی که دارای ملاحظاتی هستند به این معنی است که نسبت به نظر مخالف گرایش بیشتری دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رأی‌دهندگان در مورد نامزدی ترامپ (15 درصد) هیجان‌زده‌تر از نامزدی بایدن (7 درصد) در سال 2024 هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها