کد خبر: ۲۶۸۸۶
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
انجمن ملی اختلالات تغذیه آمریکا (NEDA) اعلام کرد که مجبور شده است، چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی خود را خاموش کند. این تصمیم به دنبال شکایت برخی کاربران مبنی‌بر ارائه توصیه‌های مضر و نامرتبط به مراجعان توسط پلتفرم یاد شده، اتخاذ شده است.
به گزارش جدید پرس:

این سازمان غیرانتفاعی با هدف حمایت از افراد متأثر از اختلالات تغذیه، چت‌باتی موسوم به «تسا» را راه‌اندازی و عرضه کرد و پس از افزایش تعداد گزارش‌های تجربه‌های منفی و شکایات برخی از کاربران مجبور به حذف آن شد و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: متوجه شدیم که نسخه فعلی چت‌بات «تسا» که برنامه «Body Positive» را اجرا می‌کند، ممکن است اطلاعات مضر و غیرمرتبط به متقاضیان ارائه دهد. در حال بررسی این موضوع هستیم و برنامه یاد شده را تا اطلاع ثانوی حذف کرده‌ایم.

لیز تامپسون، مدیر عامل انجمن ملی اختلالات تغذیه آمریکا، در ایمیلی به وبگاه خبری CNN گفت که چت‌بات «تسا» در ماه فوریه سال ۲۰۲۲، بدون تبلیغات گسترده و پیش از عرضه نسخه‌های جدید هوش مصنوعی مولد مانند «ChatGPT» راه اندازی شده بود.

انجمن ملی اختلالات تغذیه ایالات‌متحده یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که به پیشگیری از اختلالات، ارائه ارجاعات درمانی و افزایش آموزش در این حوزه می‌پردازد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها