کد خبر: ۲۵۳۷۷
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
غول فناوری اپل امروز نسخه نهایی سیستم‌عامل‌های iOS ۱۶.۵ و WatchOS ۹.۵ را با ویژگی‌های جدید منتشر کرد.
به گزارش جدید پرس:

آپدیت iOS ۱۶.۵ و WatchOS ۹.۵ که چند ساعت پیش برای عموم منتشر شدند، اکنون بر روی دستکاه‌های اپل قابل نصب هستند. با نزدیک شدن به رویداد WWDC ۲۰۲۳ و معرفی iOS ۱۷، کار اپل هنوز با iOS ۱۶ به پایان نرسیده است.

با انتشار iOS ۱۶.۵ و iPadOS ۱۶.۵، اپل تغییرات نسبتا کمی در سیستم عامل‌های خود ایجاد می‌کند، با ویژگی‌های جدید که احتمالاً برای نسخه‌های مهم بعدی ذخیره می‌شوند.

انتشار iOS ۱۶.۵ و iPadOS ۱۶.۵ پس از یک دوره آزمایش کوتاه بتا، که شامل سه دور آزمایش بود، رخ داده است.

ویژگی‌های جدیدی که در این به‌روزرسانی‌ها شاهد خواهیم بود

آپدیت iOS 16.5 و WatchOS 9.5

نسخه‌های بتا نشان می‌دهند که ویژگی‌های جدید شامل تب اختصاصی Sports در Apple News، دستورالعمل‌های ضبط صفحه نمایش اضافی برای دستیار Siri و حالت تصویر در تصویر چهار صفحه برای برنامه Apple TV است.

آپدیت iOS ۱۶.۵ و iPadOS ۱۶.۵ شامل والپیپرهای جدید برای صفحه قفل است که جامعه LGBTQ+ را جشن می‌گیرد. تصاویر پس زمینه جدید با انیمیشن‌های خیره کننده، ظاهر و احساسی منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند.

علاوه‌براین، یک تب جدید Sports در اپلیکیشن Apple News نیز وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی به ترکیب تیم‌ها، امتیازات، داستان‌ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

جدای از این ویژگی‌های جدید، این آپدیت عدم پاسخگویی Spotlight، عدم نمایش محتوا توسط CarPlay و بازنشانی یا عدم همگام‌سازی تنظیمات صفحه نمایش در دستگاه‌ها را برطرف می‌کند.

به‌طور کلی، به‌روزرسانی‌ها ثبات را برای پلتفرم فراهم کرده و تجربه کاربری ساده‌ای را ارائه می‌دهند.

اپل watchOS ۹.۵ را برای دانلود منتشر کرد

اپل watchOS 9.5 را برای دانلود منتشر کرد

اپل همچنین آپدیت خود را برای اپل واچ منتشر کرده و اکنون نسخه watchOS ۹.۵ برای همه کاربران قابل دانلود است.

انتشار watchOS ۹.۵ پس از یک فرآیند آزمایش بتا نسبتاً کوتاه رخ داد. نسخه‌های بتا هیچ تغییری در ویژگی‌های قبلی را منعکس نکردند. این موضوع نشان می‌دهد که آخرین به‌روزرسانی مربوط به رفع اشکال و عملکرد بهتر است.

همچنین این احتمال وجود دارد که با معرفی watchOS ۱۰ در رویداد WWDC، اپل ویژگی‌های خود را به نفع یک رونمایی بزرگتر متوقف کرده باشد. شماره ساخت آپدیت watchOS ۹.۵ ۲۰T۵۶۲ است.

نحوه به‌روزرسانی دستگاه‌ها به آپدیت iOS ۱۶.۵ و WatchOS ۹.۵

بسته به تنظیمات کاربر، دستگاه‌ها به‌طور خودکار ظرف یک یا دو روز آپدیت می‌شوند. کسانی که می خواهند زودتر آپدیت را نصب کنند، می‌توانند به صورت دستی این کار را انجام دهند.

برای iOS و iPadOS، کاربران می‌توانند به برنامه Settings رفته، گزینه General و سپس Software Update را انتخاب کنند.

برای به‌روزرسانی دستی به آپدیت WatchOS ۹.۵، برنامه Apple Watch را در آیفون باز کنید، روی ساعت من ضربه بزنید، General و سپس Software Update را انتخاب کرده و درنهایت روی دانلود و نصب ضربه بزنید. سپس اپل واچ شما در حین شارژ و در محدوده آیفون متصل شده به‌روز می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها