کد خبر: ۲۵۰۹۹
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
قابلیت چت لاک یا قفل کردن چت به پیامرسان واتساپ اضافه شد. این قابلیت کاربردی برنامه WhatsApp را حتی پیش از این تلگرام هم ارائه نداده بود.
به گزارش جدید پرس:

تیم واتساپ همواره در تبلیغات خود روی رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها که امنیت چت‌ها را وارد سطح جدیدی می‌کند، تاکید داشته است. با این حال، تیم توسعه‌دهنده این پیامرسان قصد ارائه قابلیت جدیدی به کاربران را دارد که امنیت چت‌ها را دوچندان می‌کند. این قابلیت با نام «چت لاک» (Chat Lock)، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، اجازه قفل کردن چت در یک پوشه مشخص را به کاربران واتساپ می‌دهد.

قفل کردن چت، قابلیت کاربردی جدید واتساپ

بنا به گفته واتساپ، کاربران این پیامرسان به‌لطف قابلیت Chat Lock می‌توانند چت‌های خود را در یک پوشه به‌صورت قفل‌شده نگه دارند و برای خود این پوشه رمز عبور یا اثر انگشت تعیین کنند. در نوتیفیکیشن‌های پیام‌های متعلق به چت‌های قفل‌شده هم نام فرستنده پیام یا محتوای پیام جهت حفظ بیشتر حریم خصوصی نمایش داده نخواهد شد. این قابلیت جدید پیامرسان واتساپ را می‌توان از جهاتی شبیه به قابلیت پنهان‌سازی تصاویر اپل برای سرویس iCloud در نظر گرفت.

تلگرام جا ماند/ آپدیت جدید واتساپ همه را غافلگیر کرد/ عکس

واتساپ در خیلی از موارد دیرتر از پیامرسان‌هایی مثل تلگرام اقدام به ارائه قابلیت‌های کاربردی مورد تقاضای کاربران می‌کند. با وجود این، قفل کردن چت در واتساپ قابلیتی کارآمد برای خیلی از کابران است که قبل از این حتی تلگرام هم از آن برخوردار نبود. این درحالی است که واتساپ بارها به‌خاطر افزودن قابلیت‌هایی نظیر تبدیل صوت به متن، ایجاد کانال و پیام ویدیویی به کپی‌کاری از تلگرام متهم شده است. البته جای گفتن دارد که تلگرام در قالب قابلیتی تحت عنوان Passcode Lock امکان قفل کردن کل برنامه را برای کاربر فراهم می‌کند.

تیم واتساپ شروع به عرضه قابلیت قفل کردن چت‌ کرده است و بنا به اعلام تیم توسعه‌دهنده در بلاگ رسمی این پیامرسان، ظرف ماه‌های آینده با ارائه بروزرسانی‌های بیشتر آن را کامل‌تر خواهد کرد. واتساپ می‌گوید در آینده امکان قفل کردن برای دستگاه‌های دیگر یک حساب کاربری و تعیین رمز عبور منحصر به فرد را مهیا می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها