کد خبر: ۲۴۸۰۳
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
تحقیقات جدید شرکت "سرف شارک" نشان داد حملات سایبری به دولت‌های جهان در چند ماه نخست سال ۲۰۲۳، افزایش پیدا کرده است.
به گزارش جدید پرس:

در تحقیقاتی که به تازگی از سوی شرکت "سرف شارک" منتشر شد، این شرکت ۹۲۴ واقعه سایبری مهم که در فاصله سال‌ ۲۰۰۶ تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ روی داده است، را تجزیه و تحلیل کرد. تحلیل این آمار نشان داده است که طی این مدت، حداقل ۷۲۲ حمله سایبری علیه سازمان‌های دولتی انجام شده است.

با این حال، پیش از سال ۲۰۲۰، سازمان‌های دولتی سالانه به طور متوسط ۲۹ حمله سایبری را گزارش می‌کردند. پس از سال ۲۰۲۰، تعداد حملات به میانگین سالانه ۹۶ مورد افزایش یافت. تقریبا نیمی از ۹۲۴ رویداد مهمی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، در سه سال گذشته روی داده است. اغلب اوقات، عوامل مخرب، با شیوه مهندسی اجتماعی، حمله خود را شروع کرده اند و با حملات بدافزاری یا باج‌افزاری به پایان رسانده اند. با این حال، گاهی اوقات این حملات شامل کارزارهای انتشاراطلاعات غلط بوده است.

جاسوسی سایبری

نتایج این گزارش نشان می دهد فعالیت‌های جاسوسی سایبری نگران‌کننده هستند. از سال ۲۰۰۶، حدود ۱۵ درصد از همه حملات علیه شرکت‌های دولتی، با هدف جاسوسی سایبری بوده است. بعلاوه، از ۳۲ حمله‌ای که در سه ماهه اول امسال روی داد، ۹ مورد آن جاسوسی سایبری بود که تقریبا با تعداد حملات جاسوسی سایبری کل سال ۲۰۲۲، برابری می‌کند.

محققان همچنین مدعی شدند فعالیت‌های جاسوسی سایبری تقریبا به طور کامل توسط عوامل تحت حمایت دولتی انجام می‌شود و نشان می‌دهد که جنگ سایبری بین دولت‌ها در حال افزایش است. آخرین موردی که مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک (CSIS) به آن اشاره کرد، حمله هکرهای روسی به وب سایت مجلس ملی فرانسه بود. بعلاوه، یک گروه جاسوسی سایبری ویتنامی در مارس، در میان چندین عامل تهدید بود که یک آژانس فدرال آمریکا را هدف قرار داد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، عوامل کره شمالی، چین و روسیه در میان فعال‌ترین و ماهرترین گروه‌های سایبری هستند. به عنوان مثال، گروه لازاروس، یک گروه هکری تحت حمایت دولت کره شمالی است که برای هدف گرفتن کسب‌وکارهای رمزارز به منظور جمع‌آوری پول و تامین مالی عملیات نظامی و دولتی کره شمالی،  شناخته شده است. اف‌بی‌آی ادعا کرده است که لازاروس عامل یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های رمزارز تا کنون بوده و با نفوذ به شبکه رونین، ۶۲۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال مختلف را به سرقت برده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها