کد خبر: ۲۴۷۱۹
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
برای استفاده از این ویژگی، حتماً باید تیک آبی داشته باشید.
به گزارش جدید پرس:

توییتر همانطور که روز گذشته وعده داده بود، ویژگی پیام‌های خصوصی یا دایرکت مسیج‌های رمزگذاری‌شده خود را در دسترس قرار داد. بااین‌حال، عرضه اولیه این ویژگی با محدودیت‌هایی همراه است.

به عنوان اولین محدودیت، ویژگی پیام‌های رمزگذاری‌شده توییتر درحال‌حاضر فقط برای کاربران تأییدشده این شبکه اجتماعی در دسترس قرار گرفته که شامل مشترکین سرویس Twitter Blue و «سازمان‌های تأییدشده» می‌شود. هنوز مشخص نیست که در آینده این ویژگی برای سایر کاربران نیز ارائه خواهد شد یا اینکه پیام‌های رمزگذاری‌شده نیز یکی از ویژگی‌های انحصاری رو به رشد کاربران دارای تیک آبی است.

تیک آبی بخرید تا امن‌ترین حساب را داشته باشید!

سایر محدودیت‌های ویژگی جدید توییتر

توییتر همچنین در پست خود برای این ویژگی توضیح داده که درحال‌حاضر هر دو کاربر باید تیک آبی داشته باشند تا پیام‌های آن‌های به‌صورت رمزگذاری‌شده ارسال شود.

علاوه‌براین، محدودیت‌های دیگری نیز برای این ویژگی وجود دارد. به‌عنوان مثال، از پیام‌های گروهی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین این شرکت به کاربران اجازه نمی‌دهد تا به‌طور مستقیم یک پیام رمزگذاری‌شده را گزارش کنند و در صفحه راهنمای خود توصیه می‌کند که کاربران در صورت «مواجه‌شدن با یک مشکل در پیام‌های رمزگذاری‌شده» باید حساب‌های کاربران را گزارش کنند.

درنهایت، به‌نظر می‌رسد که سطح رمزگذاری توییتر نسبت به سایر برنامه‌ها از امنیت کمتری برخوردار است. به‌عنوان مثال، مِتادیتا پیام‌ها رمزگذاری نشده است. علاوه‌براین، توییتر توضیح می‌دهد که «درحال‌حاضر از کاربران در برابر حملات مرد میانی محافظت نمی‌شود». نکته قابل‌توجه دیگر اینکه توییتر می‌تواند بدون اطلاع کاربران به پیام‌های رمزگذاری‌شده آن‌ها دسترسی داشته باشد.

کاربران تأییدشده می‌توانند از طریق منوی Info که برای مسدودکردن یا گزارش یک مکالمه استفاده می‌شود، ویژگی پیام‌های رمزگذاری‌شده را امتحان کنند. پس از فعال‌شدن این ویژگی، پیام‌های رمزگذاری‌شده به‌عنوان یک رشته پیام جداگانه با برچسب مشخص خود نمایش داده می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها