کد خبر: ۲۴۷۱۷
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
برای استفاده زا مدل MusicLM گوگل باید ازطریق نسخه‌ی وب، اندروید یا iOS در AI Test Kitchen ثبت‌نام کنید.
به گزارش جدید پرس:

تولید موسیقی با هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است. به‌عنوان مثال از این فناوری برای ساخت موسیقی با صدای Drake و The Weeknd استفاده شد که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. اسپاتیفای نیز هزاران آهنگ تولیدشده با هوش مصنوعی را برای جلوگیری از گسترش آن‌ها حذف کرده است. اکنون می‌توان از مدل MusicLM گوگل برای تبدیل متن به موسیقی بهره گرفت.

غول جستجوی اینترنت در ماه ژانویه، اولین جزئیات را درمورد MusicLM به‌اشتراک گذاشت. گوگل در آن زمان اعلام کرد به‌دلیل نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با محتوای دارای کپی‌رایت که هوش مصنوعی از آن‌ها در تولید آهنگ‌ها بهره می‌برد، فعلاً هیچ برنامه‌ای برای ارائه‌ی دسترسی عمومی به MusicLM ندارد.

کار از تبدیل متن به عکس گذشت؛ با هوش مصنوعی متن را به موسیقی تبدیل کنید!

به‌هر حال چشم‌انداز هوش مصنوعی مولد در سال جاری به‌میزان درخورتوجهی تغییر کرده است. گوگل اکنون به عموم اجازه می‌دهد از MusicLM استفاده کنند. هِما مانیکاواساگام، مدیر محصول واحد تحقیقات گوگل به‌همراه کریستین ییم، مدیر محصول آزمایشگاه‌های این شرکت در پستی وبلاگی اعلام کردند: «ما با هنرمندانی مثل دن دیکن همکاری کرده‌ایم تا فناوری تبدیل متن به موسیقی را بهبود دهیم.»

براساس اعلام انگجت، درحال حاضر نسخه‌ی عمومی MusicLM به کاربران اجازه نمی‌دهد موسیقی موردنظرشان را با صدای خواننده‌های خاص ایجاد کنند. گوگل با اعمال این محدودیت می‌تواند از مشکلات کپی‌رایت جلوگیری کند.

برای دسترسی به MusicLM باید ازطریق پلتفرم AI Test Kitchen در وب، اندروید یا iOS ثبت‌نام کنید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها