کد خبر: ۲۴۰۲۷
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
لینکدین درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که با هوش مصنوعی زایا به کاربران کمک می‌کند تا برای استخدام در شرکت‌ها پیام بنویسند.
به گزارش جدید پرس:

قابلیت‌های هوش مصنوعی درحال اضافه‌شدن به محصولات مختلف مایکروسافت هستند و شبکه اجتماعی لینکدین هم از این شرایط بی‌بهره نمانده است. این ویژگی جدید به کاربران کمک می‌کند تا از طریق هوش مصنوعی برای تیم‌های استخدام در شرکت‌های مختلف پیام بنویسند.

هوش مصنوعی لینکدین چگونه عمل می‌کند؟

قابلیت مذکور با کمک هوش مصنوعی از اطلاعات موجود در پروفایل لینکدین شما، اطلاعات موجود در پروفایل مدیری که مشغول استخدام است، توضیحات جایگاه شغلی و علاقه‌مندی‌های شرکت مدنظر استفاده می‌کند تا پیامی سفارشی و شخصی‌سازی‌شده را به‌وجود بیاورد.

در مثالی که برای این قابلیت ارائه شده است، پیام هوش مصنوعی با حالتی بسیار شبیه به نامه‌های پوششی (Cover Letters) شروع می‌شود. این نامه‌ها معمولاً همراه با رزومه به شرکت‌ها ارائه می‌شوند. بااین‌وجود، نمونه‌ای که لینکدین ارائه کرده است، احتمالاً هر بار متفاوت خواهد بود، چون با دریافت داده‌های ورودی متفاوتی نوشته می‌شود.

نکته جالب اما تأکید لینکدین در پایین این نوشته است که می‌گوید چون این متن با هوش مصنوعی تولید شده، بهتر است پیش از ارسال آن را بررسی و اصلاح کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. طبیعتاً ابزارهای هوش مصنوعی هنوز می‌توانند دچار اشتباه شوند و این توصیه بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد.

از زمان عرضه عمومی ChatGPT توسط OpenAI که باعث قرارداد همکاری جدید مایکروسافت با این شرکت شد، بسیاری از نرم‌افزارهای این غول فناوری با این مدل هوش مصنوعی تلفیق شده‌اند. این اولین‌باری نیست که لینکدین از هوش مصنوعی برای نگارش متن کمک می‌گیرد، این شرکت چندی قبل از قابلیتی برای نوشتن مقاله‌های مشارکتی رونمایی کرده بود که به متخصصان اجازه می‌داد تا بخش‌های مختلف یک مقاله را تکمیل کنند.

انگار هوش مصنوعی که قرار بود شغل‌ها را از انسان بگیرد حالا کمک می‌کند که کار پیدا کنیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها