کد خبر: ۲۳۵۸۴
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
دپارتمان پلیس نیویورک (NYPD) از یک تکنولوژی جالب برای تعقیب و ردیابی مظنونین و مجرمین کمک می‌گیرد.
به گزارش جدید پرس:

این تکنولوژی به نیروهای پلیس اجازه می‌دهد با شلیک ردیاب به سمت خودروهای تحت تعقیب، هر لحظه از مکان آنها مطلع شوند.NYPD معتقد است این تکنولوژی، پلیس را از تعقیب و گریزهای خطرناک بی‌نیاز می‌کند.

تکنولوژی پلیس نیویورک با همکاری شرکت StarChase توسعه پیدا کرده است. این تکنولوژی شامل یک قطعه کوچک می‌شود و نیروهای پلیس می‌توانند آن را از طریق اسلحه AR-15 به سمت خودروی تحت تعقیب شلیک کنند. به‌جز اسلحه، این قطعه به‌وسیله دستگاهی مخصوص که جلوی خودروی پلیس نصب می‌شود، قابل شلیک است. این قطعه ابعادی مشابه با باتری سایز D دارد.

مزایای ردیاب GPS برای پلیس نیویورک

شهردار نیویورک در رابطه با دلیل استفاده از این تکنولوژی اعلام کرده کاهش تعقیب و گریزهای سریع و خطرناک در خیابان‌های شهری یک ضرورت است. بد نیست بدانید ردیاب GPS که پلیس نیویورک از آن استفاده می‌کند چندان جدید نیست. شرکت StarChase ادعا می‌کند ردیاب‌های تولیدی آن تاکنون بیش از 10 هزار بار مورد استفاده قرار گرفته‌ و باعث صرفه‌جویی 150 میلیون دلاری شده‌اند. این شرکت معتقد است تکنولوژی ابداعی آن در ایست بازرسی‌ها و عملیات‌های مخفیانه بیشترین کارایی را دارند.

5844635

شاید بدانید در سال‌های اخیر بسیاری از شهروندان آمریکایی نسبت به انجام تعقیب و گریزهای خطرناک در سطح شهرهای این کشور انتقاداتی را مطرح کرده‌اند. آنها بر این باور هستند که اجرای چنین عملیاتی، هم جان نیروهای پلیس و هم جان شهروندان عادی را به خطر می‌اندازد. این باور چندان هم بی‌راه نیست، چرا که همین ماه قبل میلادی بود تعقیب و گریز یک خودرو توسط نیروهای پلیس، به تصادفی شدید و ریزش یک ساختمان منجر شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها