کد خبر: ۲۳۳۰۳
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
به‌لطف جدیدترین به‌روزرسانی Google Authenticator، حتی در صورت گم‌ شدن گوشی می‌توانید به کد احراز هویت دو مرحله‌ای حساب‌های خود دسترسی پیدا کنید.
به گزارش جدید پرس:

متخصصان امنیتی همواره به کاربران توصیه می‌کنند که سراغ فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو عاملی (2FA) بروند، چون هک رمزهای عبور بسیار ساده است، اما نمی‌توان احراز هویت دو عاملی را به‌راحتی دور زد.

اپلیکیشن Google Authenticator از سال‌ها پیش در دسترس کاربران قرار گرفته و به روشی عالی برای فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی تبدیل شده است، بااین‌حال یک مشکل بزرگ در Authenticator همواره کاربران را آزار داده: رمزهای عبور ذخیره‌شده در Authenticator صرفاً در داخل همان گوشی قابل‌دسترس هستند. بدین ترتیب اگر گوشی خود را گم کنید، دسترسی به تمامی کدها غیرممکن می‌شود و هرگز نمی‌توانید وارد حساب‌های کاربری خود شوید.

خوشبختانه آن‌طور که Android Authority می‌نویسد، گوگل مشکل موردبحث را رفع کرده است. از امروز به بعد تمامی کدهای Authenticator با حساب کاربری گوگل در سرورها همگام‌سازی می‌شوند و صرفاً وابسته به گوشی نیستند. اگر گوشی خود را گم کنید، همچنان خواهید توانست سراغ استفاده از احراز هویت دو عاملی بروید.

تغییر جدید Authenticator از سمت سرورها اعمال نمی‌شود و حتماً باید جدیدترین نسخه‌ی این اپلیکیشن را دانلود کنید. این به‌روزرسانی برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شده است.

آن‌طور که ورج می‌نویسد، جدیدترین به‌روزرسانی Authenticator لوگوی این اپلیکیشن را بازطراحی می‌کند. لوگوی جدید Google Authenticator رنگ‌های زنده‌تری دارد و مدرن‌تر است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها