کد خبر: ۲۲۶۶۸
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
مشعلی شبیه فضاپیمای استارشیپ که از محل موتورهای رپتور آن آتش بیرون می‌آید!
به گزارش جدید پرس:

در همان روزی که فضاپیمای استارشیپ قرار بود اولین آزمایش پرتاب مداری خود را انجام دهد و این اتفاق به دلیل اشکال فنی به تعویق افتاد، محصول دیگری از سوی اسپیس ایکس معرفی شد که Starship Torch نام دارد و با کاربرد متفاوتی به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

اسپیس ایکس شاید در پرتاب فضاپیمای موردانتظار استارشیپ ناکام بود، اما استارشیپ دیگری را عرضه کرده است که ابعاد بسیار کوچک‌تری دارد و به‌عنوان نوعی مشعل کاربرد دارد. Starship Torch با قیمت ۱۷۵ دلار ظاهری شبیه فضاپیمای مشهور این شرکت دارد و از بخش تحتانی آن یعنی در محلی که در نمونه واقعی موتورهای رپتور قرار دارند، آتش بیرون می‌آید.

Starship Torch چه کاربردهایی دارد؟

در بخش توضیحات این محصول در وب‌سایت اسپیس ایکس نوشته شده است: «مرد سیاه‌پوش، ‘جانی کش’، چیزایی درباره تمایل به سوختن می‌دانست. اما عشق تنها چیزی نیست که می‌سوزاند. گاهی اوقات صرفاً می‌خواهید لایه قندیِ روی کرم بروله را کاراملی یا کمی پنیر را ذوب کنید، بدون این که مواد زیر آن را بسوزانید. این‌جاست که Starship Torch وارد می‌شود.»

5840332

این شرکت می‌گوید مشعل آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که شعله‌اش در برابر باد مقاوم است. اسپیس ایکس ادعا می‌کند که این محصول در بیرون از آشپزخانه هم کاربرد دارد و می‌تواند برای روشن‌کردن شمع یا شومینه استفاده شود. در فروشگاه این شرکت آمده است: «چه کسی به کبریت‌های ضعیف نیاز دارد، وقتی قدرت استارشیپ در دستان شماست؟»

زمانی که از مشعل استارشیپ استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را شبیه ماکتی از فضاپیمای قدرتمند اسپیس ایکس در قفسه‌های تزئینی خود قرار دهید. این شرکت می‌گوید دستگاه مذکور با مقیاس ۱:۲۰۰ ساخته شده است.

این محصول بدون گاز عرضه می‌شود، اما همان‌طور که می‌توان به فضاپیمای استارشیپ سوخت تزریق کرد، این دستگاه هم می‌تواند از مخزن‌های استاندارد گاز بوتان استفاده کند. حالا با عرضه مشعل استارشیپ، باید منتظر باشیم تا ببینیم فضاپیمای این شرکت در پرتاب بعدی که پنج‌شنبه انجام می‌شود، موفق خواهد بود یا نه.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها