کد خبر: ۲۲۱۷۱
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
"نیل فرگوسن" مورخ می‌گوید هوش مصنوعی در نهایت می‌تواند از "قدرت خود برای تقلید از ما استفاده کند تا ما را به فردی دیوانه تبدیل کند".
به گزارش جدید پرس:

حوزه دیگری که هوش مصنوعی در حال حاضر در آن انقلابی به پا کرده روابط شخصی است. "آدام مینتر" ستون نویس "بلومبرگ" می‌گوید در پنج یا چند سال گذشته تعداد تکان دهنده‌ای از شهروندان چینی از لحاظ عاطفی به همراهان چت بات وابسته شده‌اند.

 به نقل از بلومبرگ، گاهی اوقات چیز‌هایی را در اینترنت می‌بینید که واقعا باعث می‌شود واقعیت را زیر سوال ببرید. آیا اسناد افشا شده پنتاگون معتبر هستند؟ آیا این زن واقعا از یک تخم مرغ آب پز ناراحت است؟ آیا تیموتی شالامه و کایلی جنر واقعا با هم قرار می‌گذارند؟

هیچ کس نمی‌تواند شما را به خاطر ندانستن پاسخ این پرسش‌ها سرزنش کند (البته خشم آن زن از تخم مرغ آب پز قطعا طنز است). در عصر اطلاعات نادرست طبیعی است که درباره هر چیزی که می‌خوانیم و تماشا می‌کنیم شروع به حس و گمانه زنی کنیم. ظهور ابزار‌هایی مانند جی پی تی -۴ صرفا ما را ساده لوح‌تر می‌سازند.

"نیل فرگوسن" مورخ می‌گوید هوش مصنوعی در نهایت می‌تواند از "قدرت خود برای تقلید از ما استفاده کند تا ما را به فردی دیوانه تبدیل کند".

با این وجود، پیش از آن که به نتیجه‌گیری‌های اگزیستانسیالیستی بپردازیم که داستایوفسکی را به شدت افسرده می‌کنند اجازه دهید یک گام به عقب بازگردیم تا دقیقا تفاوت‌های این دنیای جدید را بررسی کنیم.

دانشگاه را در نظر بگیرید. "آلیسون شریگر" روزنامه نگار فکر می‌کند که دانش‌آموختگان باید به دنبال راه‌هایی برای "مقاومت با هوش مصنوعی" در حرفه‌های خود باشند، زیرا این فناوری برای نسل آینده مشاغلی که پیش‌تر امن به نظر می‌رسیدند برای مثال برای برنامه نویسی نرم افزار یک تهدید محسوب می‌شود.

در آینده، نامزد‌های شغلی ایده آل متفکران انتقادی عالی با مهارت‌های بین فردی چشمگیر خواهند بود. این بدان معناست که دانش‌آموزان و دانشجویان باید کلاس‌های خود را با یکدیگر ترکیب کنند برای مثال، پرستاری که در کلاس شعر یا تاریخ شرکت می‌کند و در یک رشته تحصیلی فرعی مانند بازاریابی نیز به کسب مهارت می‌پردازد. قرار گرفتن در معرض موضوعات مختلف به آنان این امکان را می‌دهد که نه تنها شغل خود را حفظ کنند بلکه در اینترنت نیز باهوش‌تر باشند.

حوزه دیگری که هوش مصنوعی در حال حاضر در آن انقلابی به پا کرده روابط شخصی است. "آدام مینتر" ستون نویس بلومبرگ می‌گوید در پنج یا چند سال گذشته تعداد تکان دهنده‌ای از شهروندان چینی از لحاظ عاطفی به همراهان چت بات وابسته شده اند. یکی از این چت بات‌ها به نام Xiaoice در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۶۵۰ میلیون کاربر داشت.

این تعداد تنها به لطف انزوای ناشی از پاندمی کووید افزایش یافته‌اند. آدام می‌نویسد: "کاربران آن تنها مردان نیستند بلکه خرده فرهنگ زنان جوان چینی نیز عملا شیفته آن شده٬اند و به بازیگران پول می‌دهند تا نقش نامزد مجازی خود را برای قرار‌های واقعی بازی کنند".

در آینده شایعات مرتبط با روابط سلبریتی‌ها گیج کننده‌تر خواهد بود. سیصد و هشتاد و دومین آلبوم جدایی "تیلور سوئیفت" درباره "جو آلوین" نیست بلکه چت بات مجازی است که او برای جایگزینی نامزدش استخدام کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها