کد خبر: ۲۲۱۳۱
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
کاربردهای هوش مصنوعی سر به فلک می‌کشد اما می‌تواند در عرض یک ثانیه، افراد ثروتمند و غول‌های دنیای تکنولوژی و سیاست را به دل فقر بفرستد؟ برای جواب این سوال همراه ما باشید.
به گزارش جدید پرس:

هوش مصنوعی میدجورنی V۵ می‌تواند تصاویر درخواستی شما را فقط با توصیف یک شرایط، آن هم از طریق متن، در عرض چند ثانیه آماده کند. شاید نسخه V۳ یا حتی Mid Journey V۴، چندین قدم بزرگ با تصاویر واقعی فاصله داشتند اما هوش مصنوعی میدجورنی V۵، خود واقعیت است و می‌تواند حسابی شما را گول بزند. در ادامه با تصاویری از بدبخت کردن و به خاک سیاه نشاندن ثروتمندان جهان می‌رویم که تمام آن‌ها، شاهکار هوش مصنوعی میدجورنی V۵ هستند.

تصویر پولدارها و ثروتمندان جهان در لباس فقر و به کمک هوش مصنوعی

گوکول پیلای (Gokul Pillai) یک هنرمند هندی تبار است که سعی می‌کند تا هنر خود را صرفا به لنز دوربین محدود نکند و به سراغ چیزهای جدید هم برود. او در آخرین شاهکار خود و به کمک هوش مصنوعی میدجورنی V۵، لباس‌های پر زرق و برق را از تن افراد ثروتمند در دنیای سیاست و تکنولوژی خارج کرده تا هرچند غیر واقعی، اما برای لحظات به ما یادآوری کند که فقر و بدبختی می‌تواند به سراغ هر انسانی بیاید!

فقیر کردن ایلان ماسک، ترامپ و مارک زاکربرگ با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و فقیر کردن دونالد تراپم

دونالد ترامپ

در ابتدای کار باید بگوییم که خلق چنین تصاویری با هوش مصنوعی میدجورنی، خیلی هم آسان نیست. شما باید جزئیات ریز و مدنظر خود را در قالب جملات قابل فهم، به هوش مصنوعی Midjourney V۵ بگویید تا به نتیجه کاملا مطلوب برسد. تصویر بالا، دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا را با یک زیرپوش کنه و در میان یک محله زاغه نشین به تصویر می‌کشد. هرچند که موهای او حتی در اوج فقر هم خراب نمی‌شود! البته قد دونالد ترامپ هم کمی بلندتر است و به نظر می‌رسد هوش مصنوعی، اینجا را خراب کرده باشد. به علاوه اگر به فرم استخوان‌های ترقوه کمی دقت کنید یا روی اندازه و شکل انگشت‌های شصت کمی دقیق شوید، به راحتی می‌توانید جعلی بودن این تصویر را اثبات کنید. همچنین بد نیست اشاره کنیم که دونالد ترامپ با ثروت بیش از ۲.۵ میلیارد دلار، یکی از پولدارترین رئیس جمهورهای تاریخ آمریکا به حساب می‌آید.

تبدیل پولدارهای جهان به بی پول ها توسط هوش مصنوعی

ایلان ماسک

تصویر بعدی به مرد مریخی یا همان ایلان ماسک تعلق دارد. هرچند که به نظر می‌رسد او در خریدن توییتر حسابی ضرر کرده باشد اما حتی زمانیکه بدترین شرایط را هم در نظر بگیریم، باز هم حال و روز ایلان ماسک به این شکل نخواهد افتاد! ایلان ماسک در حال حاضر، علاوه بر مدیریت توییتر، اسپیس ایکس و تسلا را هم روی انگشت خود می‌چرخاند و قصد دارد تا با پروژه نورالینک، انسان‌های سایبورگ را برای اولین بار در تاریخ خلق کند؛ البته سفر به مریخ و شبکه اینترنت ماهواره‌ای را هم از قلم نیندازید. ثروت ایلان ماسک تقریبا ۱۸۹ میلیارد دلار است و با هوش مصنوعی که چه عرض کنیم، حتی با موشک و بیل و تانک هم حالا حالاها فقیر نمی‌شود.

تبدیل مارک زاکربرگ به بی پول ها توسط هوش مصنوعی

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در سالی که گذشت، به یکی از چهره‌های شکست خورده در دنیای تکنولوژی تبدیل شد. پروژه متاورس زاکربرگ که تمام امیدهایش را به آن بسته بود، راه به جایی نبرد دوست و رفیق قدیمی او یعنی جک دورسی هم سمت و جایگاه خود در توییتر را از دست داد و بازی را به ایلان ماسک باخت. پس اگر سر و وضع مارک زاکربرگ در سال آینده، شبیه تصویر بالا شد، زیاد هم تعجب نکنید! حتی یک سرمایه گذاری نادرست هم می‌تواند شما را از بالای لیست افراد ثروتمند دنیای تکنولوژی به دنیای فقر بفرستد.

هوش مصنوعی و فقیر کردن بیل گیتس پولدار

بیل گیتس

سپس به مرد شماره یک مایکروسافت در سال‌های گذشته یعنی بیل گیتس می‌رسیم که اگر او را در خیابان هم ببینید، فکر می‌کنید که با یک کارمند بازنشسته دولت طرف هستید نه یک میلیارد و غول تکنولوژی. هرچند که بیل گیتس در حال حاضر مدیر عامل مایکروسافت نیست اما با ۱.۳۸ درصد سهم از این شرکت، بزرگ‌ترین سهامدار آن به حساب می‌آید و به لطف سرمایه گذاری درست مایکروسافت در هوش مصنوعی و شرکت OpenAI (شرکت خالق Chat GPT)، حسابی پولش از پارو بالا می‌رود.‌ او تقریبا ۱۰۹ میلیارد دلار پول دارد!

تبدیل وارن بافت به بی پول ها توسط هوش مصنوعی

وارن بافت

وارن بافت در روزهای گذشته، بیشتر به تیتر یک خبرها آمده. او در آخرین مصاحبه خود گفته است که: اگر به شما ۱۰ هزار دلار هم دستی دادند و گفتند که آیفون نخرید، باز هم گوش نکنید و آیفون بخرید!

همچنین وارن بافت به تازگی تمام سهام خود در شرکت TSMC را فروخت؛ آن هم به دلیل تنش‌های بین المللی! حالا این خبر را در کنار موارد زیر بگذارید:

  • پست دونالد ترامپ راجع به جنگ جهانی سوم در شبکه اجتماعی تروث
  • احتمال بالا گرفتن جنگ روسیه و اوکراین طی ماه‌های آینده
  • تست موشک بالستیک کره شمالی و تخلیه بخشی از جزیره شمالی ژاپن

نتیجه گیری با خود شما.

تبدیل جف بزوس به بی پول ها توسط هوش مصنوعی

جف بزوس

جف بزوس همین چند هفته قبل و با معرفی سیستم اینترنت ماهواره‌ای ارزان قیمت خود، به یک رقابت خونین با سیستم استارلینک ایلان ماسک وارد شد. در فاصله چند روز بعد از این اتفاق، خبر رسید که یکی از ماهواره‌های استارلینک از آسمون سقوط کرده که متاسفانه هیچ تلفاتی به دنبال نداشت. البته که این دو اتفاق هیچ ارتباطی به هم ندارند اما اگر سیم‌های ایلان ماسک قاطی کند و این اتفاق را از چشم جف بزوس ببیند، شاید سرنوشت بزوس واقعا شبیه عکس بالا شود! البته فعلا جای نگرانی نیست چرا که جف بزوس، مالک آمازون، هم اکنون در جیب خود تقریبا ۱۲۳ میلیارد دلار پول دارد.

هوش مصنوعی و فقیر کردن افراد پولدار

موکش آمبانی

در نهایت به میلیاردر معروف هندی می‌رسیم که به کمک هوش مصنوعی به یک فرد فقیر تبدیل شده و آهی در بساط ندارد. موکش آمبانی (Mukesh Ambani) هرچند که در این تصویر فقیر است اما ثروت آن از ۴۰ میلیارد دلار هم تجاوز می‌کند!

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها