کد خبر: ۲۱۵۶۱
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
MSI در بیانیه‌ای هک شدن سیستم‌هایش را تأیید کرده و گفته است که کاربران به‌روزرسانی فرم‌ور را فقط از وب‌سایت این شرکت دانلود کنند.
به گزارش جدید پرس:

MSI، تولیدکننده‌ی سرشناس کامپیوتر و لوازم جانبی گیمینگ، در بیانیه‌ای می‌گوید قربانی حمله‌ی سایبری شده است. بر اساس گفته‌ی MSI، حمله‌ی سایبری موردبحث «بخش‌هایی از سیستم‌های اطلاعاتی» این شرکت را تحت تأثیر قرار داده است. تمامی فعالیت‌های این بخش به حالت عادی برگشته.

MSI به تمامی مشتریانش توصیه می‌کند به‌روزرسانی فرم‌ور و BIOS را صرفا ازطریق وب‌سایت رسمی این شرکت دانلود کنند. MSI فعلا جزئیات زیادی ارائه نداده و صرفا گفته پس از «شناسایی ناهنجاری‌های شبکه» سریعا «مکانیزم‌های دفاعی را به کار انداخته» و سراغ بازیابی اطلاعات رفته است. MSI سپس به دولت و نهادهای مجری قانون درباره‌ی حمله‌ی سایبری اطلاع‌رسانی کرد.

ام اس آی در بیانیه‌اش می‌گوید که خودش را به حفاظت از ایمنی داده‌ها و حریم خصوصی کاربران، کارمندان و شرکای تجاری متعهد می‌داند و معماری امنیتی‌اش را تقویت می‌کند تا در آینده از حوادث این چنینی جلوگیری شود.

بر اساس گزارش تامز هاردور، فعلا مشخص نیست که داده‌ی کاربران ام اس آی به سرقت رفته یا نه. اولین نشانه‌های حمله‌ی سایبری، روز گذشته مشاهده شد. در آن زمان گروهی باج‌افزاری به نام Money Message مدعی سرقت کد منبع (سورس‌کد) و «فریم‌ورک توسعه‌ی بایوس» و کلیدهای خصوصی شد. این گروه ادعا کرد ۱٫۵ ترابایت داده از MSI سرقت کرده و خواستار دریافت بیش از چهار میلیون دلار باج شده است. مشخص نیست که این داده‌های سرقت‌شده به MSI ارتباط داشته‌اند یا نه.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها