کد خبر: ۲۱۰۲۳
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
اپل سرانجام جایگاه سامسونگ در بازار موبایل را تصاحب کرد. اما آیا این تغییری مقطعی است یا آغاز روندی بلندمدت برای سلطه غول آمریکایی؟
به گزارش جدید پرس:

پیشی گرفتن تعداد کاربران گوشی‌های اپل در سراسر جهان از سامسونگ طی سال جاری، موجب ایجاد تغییری قابل توجه در معادلات این صنعت شده است. تصاحب جایگاه غول کره‌ای توسط اپل، برگرفته از گزارش جدید GlobalStats در مورد سهم بازار سازندگان گوشی‌های هوشمند است.

این گزارش نشان می‌دهد که اپل در حال حاضر با در اختیار داشتن سهم ۲۷.۱ درصدی بازار موبایل طی ماه فوریه ۲۰۲۳، محبوب‌ترین برند سازنده گوشی‌های هوشمند است. در رتبه دوم نیز سامسونگ با سهم ۲۶.۷۵ درصدی دوشادوش غول مستقر در کوپرتینو قرار دارد.

از جمله دلایل موفقیت اپل، افزایش محبوبیت این برند به‌ویژه در میان عکاسان و اینلفوئنسرها است که به تصاویر باکیفیت نیاز دارند. در این میان، سری آیفون ۱۴ به‌عنوان نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل به افزایش فروش این شرکت کمک شایانی کرده است.

در حالی‌که ارقام اعلامی در گزارش فوق، حدودی هستند، اما تغییری قابل توجه در صنعت موبایل را نشان می‌دهند. باید دید که آیا تصاحب جایگاه سامسونگ توسط اپل، پس از چند سال سلطه غول کره‌ای بر این حوزه، صرفا یک روند کوتاه مدت است یا آغازی برای یک دوره جدید خواهد بود.

در میان سازندگان چینی، شیائومی ۱۲.۲۹ درصد از سهم بازار را به‌خود اختصاص داده، در حالی‌که پس از اوپو با سهم ۶.۸۶ درصد، هواوی را می‌بینیم که سهم بازارش به ۴.۸۴ درصد کاهش یافته است. این آمار حاکی از رقابت فزاینده‌ در صنعت گوشی‌های هوشمند میان برندهای چینی است که می‌خواهند جایگاه خود را به‌عنوان گزینه‌های محبوب بازار تثبیت کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها