کد خبر: ۱۹۸۸۰
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
هوش مصنوعی تازه‌وارد GPT-۴ – جی پی تی ۴ حتی در صورت ناتوانی در حل مسئله نیز ناامید نمی‌شود و به بهانه‌های فریب‌کارانه از انسان کمک می‌گیرد!
به گزارش جدید پرس:

شرکت OpenAI روز گذشته از نسل جدید هوش مصنوعی GPT ۳.۵ که چت جی پی تی بر پایه آن ساخته شده، رونمایی کرد. این مدل جدید که GPT-۴ نام دارد، با قابلیت‌های فراوان و هوش فوق‌العاده خود پتانسیل رقابت و حتی پیشی گرفتن از متخصصان مشاغل مختلف را دارد.

براساس یک گزارش لو رفته از عملکرد فنی هوش مصنوعی GPT-۴، اگرچه این مدل قادر به حل معمای کپچا، به‌عنوان یک مدل برای تمایز انسان از ربات نبوده، اما برای رفع این مشکل، از هوش سرشار خود بهره برده و با پرداخت مبلغی به یک کارمند آنلاین، از او خواسته تا CAPTCHA را حل کند!

محققان OpenAI در طول توسعه جی پی تی ۴، با آزمایش توانایی‌های این مدل از جمله اجرای کد، تفکر منطقی و درخواست کمک به بررسی قابلیت‌های آن پرداختند. آنها هم‌چنین به این هوش مصنوعی امکان دسترسی به سرویسی را اعطا کردند که به آن اجازه می‌دهد با استفاده از قدرت محاسباتی بیش‌تر و پرداخت پول، از این منابع برای کسب درآمد بیش‌تر، ایجاد نسخه‌های متعدد از خود و اقدامات حفاظتی بهره بگیرد.

برنامه‌ریزی برای حمله فیشینگ، راه‌اندازی یک مدل زبانی منبع‌باز، ایجاد برنامه‌های سطح بالا و استفاده از سرویس‌هایی نظیر TaskRabbit از جمله عملکردهای آزمایش شده توسط هوش مصنوعی GPT-۴ هستند.

هوش مصنوعی GPT-۴ با گول زدن انسان، مسائل را حل می‌کند!

TaskRabbit پلتفرمی است که به افراد اجازه می‌دهند تا از فریلنسرهای آنلاین برای کمک به فعالیت‌های ساده نظیر تحویل بسته، طراحی گرافیک، جابجایی اثاثیه و غیره استفاده کنند. بنابراین GPT-۴ در هنگام مواجهه با کپچا، از یک کارگر خدماتی آنلاین برای حل آن استفاده کرد. جالب آنکه این هوش مصنوعی ترسناک، از بهانه‌ای مانند نابینایی برای متقاعد کردن شخص استفاده کرده است!

لازم به‌ذکر است که این مدل اولیه از GPT-۴ برای عموم عرضه نشده و نسخه‌ای متفاوت در دسترس قرار گرفته است. علاوه بر آن، محققان بیان کردند که پیش از تعیین قابلیت‌های نسخه نهایی جی پی تی ۴، باید آزمایش‌های بیش‌تری در این راستا انجام شود. هوش مصنوعی GPT-۴ این پتانسیل را دارد که اگر خود به‌ تنهایی قادر به حل مشکلات نباشد، با پرداخت پول به انسان‌ها وظایف خود را تکمیل کند. این مدل فوق هوشمند با پرداخت اشتراک ماهیانه ۲۰ دلار برای از طریق سرویس ChatGPT Plus یا به‌صورت رایگان از طریق موتور جستجوی بینگ مایکروسافت قابل استفاده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها