کد خبر: ۱۹۱۵۰
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
به‌ادعای یکی از افشاگران، سامسونگ در سال ۲۰۲۵ گوشی‌های سری گلکسی S را مجدداً با پردازنده‌ی اگزینوس و پردازنده‌ی اسنپدراگون عرضه می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

ظاهراً همکاری تجاری بین کوالکام و سامسونگ قرار است گسترده‌تر شود. به‌ادعای منبعی آگاه، کوالکام مشغول کار روی پردازنده‌ی سفارشی جدیدی است که صرفاً در گوشی‌های سری گلکسی حضور پیدا خواهد کرد. درحال‌حاضر، گلکسی S23 از نسخه‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 با سرعت کلاک بیشتر از نسخه‌ی عادی استفاده می‌کند.

به‌گزارش Wccftech، کوالکام برنامه‌‌های جدی‌تری برای پردازنده‌‌ی مذکور دارد و صرفاً به افزایش سرعت کلاک بسنده نمی‌کند. پردازنده‌ی جدید در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد (احتمالاً Snapdragon 8 Gen 5). ظاهراً سامسونگ در سال ۲۰۲۵ افزون‌بر این پردازنده، از مدل جدید پردازنده‌ی اختصاصی اگزینوس نیز استفاده می‌کند.

سامسونگ در سری گلکسی S23 به‌طورموقت با پردازنده‌های اگزینوس خداحافظی کرد. شایعه‌ها می‌گویند این شرکت تیم جدیدی تشکیل داده است تا اگزینوس را در سال ۲۰۲۵ احیا کند. با این اوصاف، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در سال ۲۰۲۵ باردیگر به سیاست قبلی خود برمی‌گردد: عرضه‌ی گوشی‌های سری گلکسی S با تراشه‌های متفاوت در بازارهای مختلف.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها