کد خبر: ۱۹۱۱۵
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
این فهرست نشان می‌دهد که هشت جایگاه در اختیار آیفون و تنها دو جایگاه در اختیار گوشی‌های گلکسی است.
به گزارش جدید پرس:

اپل ارزشمندترین شرکت فناوری در دنیاست و همچنان پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار را این شرکت تولید می‌کند. بررسی‌ها نشان داده است که مدل‌های مختلف آیفون در سال 2022 هشت جایگاه از فهرست 10 گوشی پرفروش بازار جهانی را در اختیار گرفته‌اند.

 
 

آیفون همیشه یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار بوده است و مدل‌های مختلف آن در رده‌های بالای فهرست محصولات پرفروش قرار دارند. حالا گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ نشان می‌دهد که اپل در سال 2022 هم پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار را تولید کرده است.

در فهرست 10 گوشی پرفروش 2022، آیفون 13 با سهم بازار 5‌درصدی در صدر قرار گرفته و بعد به‌ترتیب اسامی آیفون 13 پرو مکس با سهم 2.6‌درصدی و آیفون 14 پرو مکس با سهم 1.7‌درصدی دیده می‌شود.

فهرست 10 گوشی پرفروش 2022

غلبه سنگین گوشی‌های اپل بر سامسونگ

با عبور از سه جایگاه اول، نام موبایلی از محصولات شرکت سامسونگ به‌چشم می‌خورد که البته نه یک گوشی بالارده، بلکه گلکسی A13 از محصولات پایین‌رده این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی تنها 1.6 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار داشته است.

در رده چهارم دوباره محصولی از اپل، یعنی آیفون 13 پرو با سهم 1.6 درصدی دیده می‌شود و بعد به‌ترتیب آیفون 12 با سهم 1.5 درصدی، آیفون 14 با سهم 1.4‌درصدی، آیفون 14 پرو با سهم  1.2درصدی و آیفون SE 2022 با سهم 1.1‌درصدی حضور دارند. در انتهای این فهرست هم دوباره یک گوشی دیگر از سامسونگ به نام گلکسی A03 قابل مشاهده است که یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود.

گزارش کانترپوینت نشان می‌دهد که فروش آیفون 13 بسیار درخشان بوده و این گوشی در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا آگوست جایگاه نخست را در اختیار داشته است. این گوشی تنها پس از معرفی سری آیفون 14 ابتدا به رده دوم و بعد به رده چهارم رفته است.

از دیگر نکات جالب این گزارش حضور آیفون 14 در رده نخست فهرست گوشی‌های پرفروش ماه دسامبر است. کانترپوینت در پیش‌بینی سال 2023 می‌گوید: «باور داریم که سهم 10 گوشی پرفروش در سال 2023 افزایش می‌یابد؛ چرا که برندها تمرکز خود را روی پاکسازی انبارها و بهینه‌سازی عرضه محصولات خواهند گذاشت.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها