کد خبر: ۱۸۱۹۳
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
یک استارتاپ موفق به توسعه‌ی فناوری جدیدی شده است که از طریق آن می‌توان خاطرات را بازپخش کرد.
به گزارش جدید پرس:

یک استارتاپ فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی روی فناوری جدیدی کار می‌کند که به لطف آن می‌توان خاطره‌ها را در همان ناحیه‌هایی که قبلاً اتفاق افتاده‌اند «بازپخش» کرد. این فناوری باعث می‌شود دنیای به‌تصویرکشیده‌شده در سریال محبوب Black Mirror یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شود. در یکی از قسمت‌های این سریال، چنین فناوری‌ای را مشاهده کرده بودیم.

بر اساس گزارش فیوچریزم، در تکنیک استارتاپ Wist Labs خاطرات ثبت‌شده در قالب لایه‌ای واقعیت افزوده روی دنیای واقعی نمایش داده می‌شوند. روند کار ساده است؛ کاربر با استفاده از یک اپلیکیشن، ویدیوی ضبط‌شده با گوشی را به نسخه‌ی سه‌بعدی تبدیل می‌کند و سپس آن ویدیو را در لوکیشن ضبط‌شده، از طریق مرورگر وب، گوشی یا داخل هدست واقعیت مجازی پخش می‌کند.

بازپخش خاطرات دستاوردی قابل‌توجه محسوب می‌شود، اما شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این فناوری در نگاه اول ترسناک است. بخشی از ترس این کاربران به مضراتی ارتباط دارد که قسمت The Entire History of You سریال Black Mirror به آن‌ها اشاره کرده بود.

فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پتانسیل زیادی برای افزایش بهره‌وری در کار دارند. آنچه استارتاپ Wist Labs به نمایش گذاشته در واقع تبدیل ویدیوی معمولی به ویدیوی سه بعدی است، اما بعید نیست در آینده ضبط خاطرات از طریق تراشه‌ای در داخل مغز امکان‌پذیر شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها