کد خبر: ۱۷۱۳۸
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
مایکروسافت امروز مرورگر اینترنت اکسپلورر را به‌اجبار از اکثر رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ حذف می‌کند
به گزارش جدید پرس:

نسخه‌ی ۱۱ اینترنت اکسپلورر هیچ‌وقت به‌عنوان مرورگر اصلی ویندوز ۱۰ شناخته نشد و درواقع می‌توان آن را نسخه‌ی قدیمی مایکروسافت اج درنظر گرفت. به‌هرحال مرورگر مذکور به‌طور پیش‌فرض روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ارائه شد و حتی پس‌از پایان به‌روزرسانی‌های امنیتی در ژوئن ۲۰۲۲، در اکثر نسخه‌های این سیستم‌عامل دردسترس باقی ماند. به‌هرحال این وضعیت امروز تغییر خواهد کرد زیرا اسناد پشتیبانی مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت با به‌روزرسانی جدید اج، مرورگر اینترنت اکسپلورر را در اکثر نسخه‌های ویندوز ۱۰ به‌طور کامل غیرفعال می‌کند و کاربران نیز به استفاده از اج هدایت خواهند شد.

به گزارش ArsTechnica، همه‌ی نشانک‌ها و داده‌های مرور کاربران به‌طور خودکار از اینترنت اکسپلورر به اج منتقل می‌شوند و کادری برای نمایش این موضوع به افراد نمایش داده خواهد شد. بدین‌ترتیب با کلیک روی هریک از نمادهای اینترنت اکسپلورر، مرورگر اج به‌طور خودکار باز می‌شود.

مایکروسافت در ویندوز ۱۱ هیچ نسخه‌ای از اینترنت اکسپلورر را ارائه نداده است و بنابراین اگر از جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ این شرکت استفاده می‌کنید، تغییری مشاهده نخواهید کرد.

مرگ کامل اینترنت اکسپلورر به چند مرحله نیاز دارد. براساس سند پشتیبانی مایکروسافت، این مرورگر در ویندوز سرور و نسخه‌های کانال خدمات گسترش‌یافته (LTSC)، نسخه‌های اینترپرایز و IoT ویندوز ۱۰، ویندوز ۷ و ویندوز ۸ همچنان دردسترس باقی خواهد ماند.

موتور رندر MSHTML به‌عنوان بخشی از حالت سازگاری اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت اج ارائه می‌شود و این ویژگی حداقل تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهد شد. مایکروسافت یک‌سال قبل‌از پایان دادن به پشتیبانی از حالت اینترنت اکسپلورر به کاربران هشدار خواهد داد و شاید اواخر دهه‌ی جاری سرانجام این پیر خسته‌ی دنیای مرورگرها برای همیشه به‌خاک سپرده شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها